خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

بودجه لازم برای همسان‌سازی مستمری‌ها، ۱۳ هزار میلیارد تومان است/اعلام زمان واریز کمک معیشتی مشمولانِ معترض/دستمزد کارگران ایرانی روزانه ۶ دلار است/برای نفله کردن سرمایه‌های کارگران دورخیز کرده‌اند/کلاه‌زردها در انتظار تبدیل وضعیت هستند

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۶۴۶

اخبار تازه‌ای درباره بازنشستگان، حمایت‌های معیشتی و حقوق کارگران مهم‌ترین مطالب منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز اخبار تازه‌ای درباره بازنشستگان، حمایت‌های معیشتی، حقوق کارگران، حوادث کار و کلاه‌زرد‌ها منتشر شد. در این روز همچنین گفت‌و‌گویی با سهیلا جلودارزاده و علی خدایی انتشار یافت. گزارشی درباره فروش شرکت‌های تامین اجتماعی نیز از مهم‌ترین مطالب امروز سرویس کارگری ایلنا بود.

 بودجه لازم برای همسان‌سازی مستمری‌ها، ۱۳ هزار میلیارد تومان است

 رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با ارسال توضیحاتی به خبرگزاری ایلنا، بودجه لازم برای همسان‌سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را ۱۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

 اعلام زمان واریز کمک معیشتی مشمولانِ معترض

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی، زمان واریز حمایت معیشتی افرادی که درخواستشان بعد از اول بهمن در سامانه‌ی حمایت معیشت، ثبت شده است را اعلام کرد.

 دستمزد کارگران ایرانی روزانه ۶ دلار است

حسین حبیبی با مقایسه سطح دستمزد در کشورهای مختلف با ایران گفت: تقریباً کمترین سطح دستمزد جهانی را داریم.

 چه تعداد کارگر دیگر باید بمیرند تا متولیان حوادث کار به فکر چاره باشند؟

روز پنجشنبه، در قم، سقوط از ارتفاع در یک ساختمان در حال ساخت به زخمی شدن یک کارگر «آرماتوربند» انجامید. بازرس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور می‌گوید: متأسفانه هر ساله تعداد زیادی از کارگران به‌ علت توجه نکردن به الزامات ایمنی، کشته یا مصدوم می‌شوند.

 کلاه‌زردها در انتظار تبدیل وضعیت و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق می‌گویند: در انتظاریم که هرچه زودتر مصوبه کمیسیون تلفیق در ارتباط با تبدیل وضعیت و استخدام ما اجرایی شود.

 برای نفله کردن سرمایه‌های کارگران دورخیز کرده‌اند

سهیلا جلودارزاده معتقد است؛ علیرغم وخامت اوضاع معیشتی کارگران و پایین بودن سطح دستمزدها، باید مطالبه‌گری کرد؛ چه در واحدهای تولیدی و چه در مجلس.

 دولت با ۱۵ درصدِ لایحه بودجه به مرگ گرفته که به تب راضی شویم

 علی خدایی (نماینده کارگران در شورای عالی کار) می‌گوید: امسال در شرایطی به استقبال تعیین دستمزد می‌رویم که شاهد سقوط آزاد قدرت خرید مزد و حقوق بگیران دولتی و‌ خصوصی در یکی از پرچالش‌ترین سالها از نظر اقتصادی هستیم و دولت و سازمان برنامه و بودجه، شوربختانه رقم غیرمنطقی و غیرعلمی ۱۵درصد را برای افزایش دستمزد در نظر گرفته و در بیش از یک ماه اخیر، این رقم ناکافی، تبدیل به سوژه رسانه‌ها گردیده است.

 فروش شرکت‌های تامین اجتماعی برای هزینه‌‌های جاری«فلاکت» می‌آورد

بیمه‌شدگان باید با چشم و گوش باز، مراقب باشند و بازار بورس را رصد کنند؛ به ویژه حالا که «عرضه اولیه» برخی زیرمجموعه‌های شستا در بورس در حال آماده‌‌سازی است و به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز