خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

حداقل دستمزد، ملی است و باید سبد معاش را پوشش دهد/ سنوات پرداختی سالانه باید علی‌الحساب محسوب شود/ از پرداخت یارانه ۷۵ هزار تومانی تا رسمی شدن همه‌ قراردادی‌ها!/ ضرورت حمایت از تعاونی‌های مرزنشینان/ ادامه اعتراض کارگران پیمانکاری چادرملو به شرایط شغلی

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۰۶۷

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، امروز گزارش‌ها و گفت‌و‌گوهای تازه‌ای درباره دستمزد کارگران و سنوات و عیدی آنها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفت‌و‌گو‌ها و گزارش‌هایی درباره دستمزد کارگران، عیدی و سنوات و همچنین گزارش‌هایی درباره وعده‌های نامزد‌های انتخابات مجلس و تعاونی‌های مرزنشینان منتشر شد. امروز همچنین خبر  رئیس تازه صندوق بازنشستگی کشور انتشار یافت. اخباری درباره معلولان، اعتراضات کارگران چادرملو و افزایش اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی از دیگر مطالب مهم سرویس کارگرذی ایلنا بودند.

 حداقل دستمزد، ملی است و باید سبد معاش را پوشش دهد

حسین حبیبی با دفاع از حداقل دستمزد ملی می‌گوید: طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌تواند برای منطقه‌ای یا صنفی شدن دستمزد، کاربرد داشته باشد.

 سنوات پرداختی سالانه باید علی‌الحساب محسوب شود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: باید سنوات پرداختی سالانه را علی‌الحساب محسوب کرد، نه اینکه عنوان شود که دیگر کارگر طلبی ندارد. بر این اساس کارگرانی که اکنون به صورت سالانه سنوات می‌گیرند در زمان بازنشستگی یا قطع همکاری می‌توانند مابه‌التفاوت سنوات خود را مطالبه کنند.

 از پرداخت یارانه ۷۵ هزار تومانی تا رسمی شدن همه‌ قراردادی‌ها!

در شرایطی که کارگر، دستمزدش یک‌چهارم خط فقر است و نمی‌داند که آیا همین فردا شاغل خواهد ماند یا خیر، نمی‌تواند به هیچ کدام از پروپاگانداهای بی‌پشتوانه و بعضاً غیرکارشناسانه در رابطه با یارانه و مزد و همسان‌سازی اعتماد کند؛ با این حال، سوال اساسی یعنی مطالبه‌ی اساسی همچنان پابرجاست: چرا در طول چندین دوره از ادوار پیاپی مجلس، هیچ زمان هیچ تلاشی برای اجرای قانون کار و احقاق حقوق کارگران صورت نگرفت؟!

 ضرورت حمایت از تعاونی‌های مرزنشینان

در سال‌های اخیر بار‌ها عنوان شده که باید سهم بخش تعاون از اقتصاد افزایش یابد. شاید یکی از جاهایی که تعاونی‌ها می‌توانند فعالیت موثری داشته باشند، مناطق مرزی باشد.

 اکبر افتخاری، مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشور می‌شود

 از مرداد سال جاری و پس از اعلام غیرقانونی بودن حضور میعادصالحی به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، این صندوق با سرپرست اداره می‌شده و اینک بعد از گذشت ۵ ماه خبرها حکایت از انتصاب اکبر افتخاری به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور دارد.

 آغاز حرکت جمعی معلولان با خواست تخصیص اعتبارات بودجه‌ای

حرکت جمعی معلولان با خواسته تحقق کامل اعتبارات قانون حمایت از افراد دارای معلولیت آغاز شد.

 ادامه اعتراض کارگران پیمانکاری چادرملو به شرایط شغلی

کارگران بهاوند باراد از ادامه‌ی اعتراض صنفی خود نسبت به عدم تمدید قرارداد و بیکاری خبر دادند.

 اعتبار دفترچه‌های درمان بیمه‌شدگان افزایش می‌یابد

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش اعتبار دفترچه‌های درمان بیمه‌شدگان از اولویت‌های حوزه درمان تامین اجتماعی است، گفت: در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد پیشرفت خوبی داشته‌ایم و با تمهیدات انجام شده به زودی در این زمینه به‌روز خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز