خبرگزاری کار ایران

رحیمی به ایلنا خبر داد:

مرگ جوان 16 ساله بردسکنی بدلیل تماس با حیوان آلوده به سیاه زخم

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۹۷۸

مسئول واحد بیمار‌ی‌های مرکز بهداشت شهرستان بردسکن گفت: نوجوان 16 ساله ای بر اثر تماس با حیوان آلوده به سیاه زخم جان خود را از دست داد.

حمزه رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: کشتار غیر اصولی و مصرف جگر خام و نیم پز گوسفند آلوده به سیاه زخم توسط یک جوان 16 ساله در یکی از روستاهای شهرستان بردسکن در اوایل مرداد ماه سبب شد، نامبرده ابتدا دچار علائم بیماری گوارشی ( دل درد و دل پیچه، تهوع و استفراغ) شود.

وی عنوان کرد: این جوان به پزشک مراجعه و تحت درمان سرپایی قرار می گیرد ولی روز بعد در اثر شدت علائم بیماری در بیمارستان بستری و به بیمارستان شهید مدرس کاشمر اعزام می شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه بیمار با توجه به حال عمومی نامناسب و با تشخیص مننژیت آنتراکسی که از عوارض سیاه زخم ( شاربن ) است، فوت کرد.

مسئول واحد بیماری های مرکز بهداشت بردسکن از عموم مردم خواست که رعایت مسائل بهداشتی را در رابطه با برخورد و تماس با حیوانات داشته باشند و از خوردن جگر خام ونیم پز، گوشت نپخته و همچنین مصرف گوشت و سایر امعاء و احشاء دام بیمار خودداری کنند.

وی همچنین توصیه کرد گوشت تازه به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و رعایت مسئله پیش سرد را داشته باشند  ، واکسیناسیون دامها بر علیه بیماری آبله، شاربن، تب مالت و ... انجام گردد  و از تماس با لاشه و امعاء و احشاء و ترشحات تازه دام ذبح شده خودداری و در صورت نیاز به ذبح و تماس با حیوان از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند و از  مصرف شیر و فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه خودداری شود.

مسئول واحد بیماری های مرکز بهداشت بردسکن در رابطه با بیماری سیاه زخم اظهار داشت: سیاه زخم یک بیماری عفونی(میکروبی) حاد قابل انتقال بین انسان و حیوان است که معمولا بر پوست اثر می کند ولی به ندرت دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و این بیماری انواع مختلفی دارد.

وی گفت: نوع جلدی پس از طی دوره کمون معمولا ضایعاتی  در نقاط مختلف بدن روی پوست ظاهر می شود که سیاهرنگ است.

و نوع گوارشی به دنبال خوردن باسیل آنتراسیس از طریق غذا یا آب آلوده ایجاد می شود که آن علائم شامل تهوع، استفراغ، تب، دل درد، استفراغ خونی و اسهال خونی است که حتی در صورت شروع زود هنگام درمان، توکسمی و شوک ایجاد شده و منجر به مرگ می شود و نوع ریوی به صورت فوق حاد است که علائم با تب، لرز، سردرد، درد عضلانی و به طور ناگهانی بیمار دچار تنگی نفس، سیانوز، اختلال هوشیاری، کما و مرگ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز