خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مرکز نگهداری و ساماندهی معتادین متجاهر

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۴۱۲

استاندار گیلان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آغاز به کار مرکز نگهداری و ساماندهی معتادین متجاهر در رشت گفت : راه‌اندازی این مرکز به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست‌هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آغاز به کار مرکز نگهداری و ساماندهی معتادین متجاهر  که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، آغاز به کار مرکز نگهداری و ساماندهی معتادین متجاهر در رشت را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود : احداث این مرکز آغاز خوبی بوده و نباید تنها به آن اکتفا کرد.

وی هدف از ایجاد این مرکز را نگهداری، درمان، بازپروری و حرفه آموزی عنوان کرد و افزود : ساماندهی معتادان متجاهر با راه اندازی مرکز ماده 16 در رشت آغاز شده است.

وی گفت : شهرداری‌ها باید خود را موظف بدانند که درساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر کوشا عمل کنند .

استاندار گیلان تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی را کار بزرگی دانست و افزود : آمارهای ارائه شده حاکی از آن است که بیش از 60 درصد سارقین و 50 درصد از طلاق‌ها ریشه در اعتیاد و مواد مخدر است.

وی بر ضرورت شکل گیری کار ریشه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود : دانشگاه‌ها به مسائل پژوهشی در این بخش بیشتر تأکید کنند و با اختصاص رساله‌های دانشجویی به این موضوع دلایل آسیب‌های اجتماعی شناسایی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آمار طلاق را زیبنده استان ندانست و افزود : متأسفانه گیلان در بخش طلاق جزو استان‌های با آمار بالا در کشور بوده که همه باید در جهت کاهش این آسیب تلاش کنیم.

وی بر لزوم در اختیار قرار دادن امکانات لازم از سوی دستگاه‌ها به ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود : هر قدمی که دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر بر می‌دارند، بخشی از مسئولیت آنان در این حوزه کاسته می‌شود.

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های خوب سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه اظهار داشت : باید با بهره‌گیری از فرصت حضور این عزیزان در جهت تقویت آنان تلاش کنیم.

نجفی به لزوم همراهی‌بیشتر با بخش قضایی و نیروی انتظامی‌تأکید کرد و افزود: آموزش نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفاء می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز