خبرگزاری کار ایران

به همت جهاد دانشگاهی استان البرز:

انتشار شماره دوم فصلنامه روان‌شناسی مثبت

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۶۶۰

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز از انتشار شماره دوم فصلنامه علمی - تخصصی روان‌شناسی مثبت در معاوت پژوهشی این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، مهشید منزوی، با اعلام این خبر افزود:  روانشناسی مثبت رویکرد جدیدی در روان‌شناسی است که برای مقابله با مشکلات روانی و ارتقاء احساس ذهنی شادکامی و امید افراد بر توانمندی‌های آنها متمرکز می‌شود و افراد را به سمت بهزیستی سوق می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ارتقای روانشناسی مثبت در ایران، تبادل‌آرای صاحب‌نظران و کمک به پژوهش و آموزش در این حوزه از اهداف انتشار این فصلنامه است که متخصصین حوزه‌های مختلف علوم شناختی، روانشناسی، روانپزشکی، مشاوره و سایر حیطه‌های مرتبط با روانشناسی مثبت مخاطبان این فصلنامه هستند.

منزوی با اشاره به عناوین مقالات دومین شماره از فصلنامه علمی - تخصصی روان‌شناسی مثبت تصریح کرد: «بهبود کیفیت زندگی و سازگاری زوجین نابارور با درمان یکپارچه‌نگر معنوی - مذهبی»، «تأثیر کیفیت رابطه ولی - فرزندی بر سازگاری روان‌شناختی در دختران نوجوان»، «تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت روان دانش‌آموزان با والد مستبد»، «قدردانی در افراد دارای تجربه‌ی نزدیک مرگ» و «تاب‌آوری سبک‌های مقابله با تنیدگی در دانشجویان ورزشکار»، «تأثیر آموزش مهارت حل مسئله بر تعارضات والد - فرزند، سازگاری و رضایت از زندگی» عناوین مقالات این شماره از فصلنامه است.

این مسئول با اشاره به محورهای عمده پذیرش مقاله در این فصلنامه گفت: «بهزیستی روان‌شناختی»، «نقش شادی و هیجان مثبت در بهزیستی روان‌شناختی»، «امید و خوش‌بینی»، «رضایت از زندگی»، «عوامل موثر بر بهزیستی روان‌شناختی»، «صفات، ویژگی‌ها و توانمندی‌های مثبت»، «روابط مثبت» و «روانشناسی مثبت در اسلام» از جمله محورهای پذیرش مقاله در این فصلنامه است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در پایان گفت: استادان، پژوهشگران، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند مقالات خود را به پست الکترونیکی JPP.1393@gmail.com ارسال نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188831976 تماس حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز