خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران:

۵۰ تا ۷۰ درصد زوج‌های نابارور اختلالات اضطراب و افسردگی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۳۰

روش‌های غربالگری و تشخیص روان‌تنی، مداخلات روان‌شناسی در اختلالات روان‌تنی، ارتقای بهزیستی در بیماری‌هایی با چنین اختلالاتی، کار با خانواده از محورهای فرعی این کنگره است.

ایلنا: دبیر اجرایی سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران گفت: براساس مطالعات انجام شده ۵۰ تا ۷۰ درصد زوج‌های نابارور اختلالات اضطراب و افسردگی دارند که با انجام درمان‌های ضد اضطراب و افسردگی شانس باروری آن‌ها ۲ تا ۴ برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " غلامرضا حاجتی " در نشست خبری سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران که امروز برگزار شد، گفت: این کنگره از ۳۰ مهر تا ۳۰ آبان به مدت ۴ روز برگزار می‌شود که از حدود ۱۷۰۰ روانپزشک در کشور حدود ۱۲۰۰ نفر در این کنگره شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ مقاله به ما واصل شده است، افزود: از این تعداد ۶۰ مقاله به عنوان سخنرانی و ۵۶ مقاله به عنوان پوس‌تر پذیرفته شده است.

حاجتی تصریح کرد: در سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران ۱۴ کارگاه و ۱۹ سمپوزیوم علمی خواهیم داشت.

وی محور اصلی در سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران را پزشکی روان‌تنی عنوان کرد و افزود: روش‌های غربالگری و تشخیص روان‌تنی، مداخلات روانشناسی در اختلالات روان‌تنی، ارتقای بهزیستی در بیماری‌هایی با چنین اختلالاتی و کار با خانواده از محورهای فرعی این کنگره است.

دبیر اجرایی سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران گفت: یک سمپوزیومی در ارتباط با طب سالمندی خواهیم داشت زیرا با توجه به جمعیت سالمندی در سال‌های آتی با بار مشکلات سالمندی روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه کارگاهی درباره جنبه‌های روانپزشکی در ناباروری برگزار خواهد شد، افزود: براساس مطالعات انجام شده ۵۰ تا ۷۰ درصد زوج‌های نابارور اختلالات اضطراب و افسردگی دارند که با انجام درمان‌های ضد اضطراب و افسردگی شانس باروری آن‌ها ۲ تا ۴ برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گفته دبیر اجرایی کنگره در سومین روز برگزاری همایش انتخابات دوره‌ای انجمن روانپزشکان ایران برگزار و اعضای هیئت مدیره انتخاب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز