خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین:

دائما درحال سرمایه‌گذاری در مسیر از بین رفتن درختان باغستان قزوین هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۴۶

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین گفت: مسیر کمربندی شرق قزوین با از بین رفتن درختان باغستان خطا و اشتباه بود و ما دائما در حال سرمایه‌گذاری در این مسیر اشتباه هستیم و آیندگان و مردم ما را قضاوت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، فاطمه اشدری با اشاره به تایید اعضای شورای شهر قزوین مبنی بر تعریض محور مسیر نسیم شمال اظهار کرد: طرح اولیه تعریض محور نسیم شمال آسیبی به باغستان وارد نمی‌کرد و در حلقه بیرونی باغستان اجرا می‌شد و مسیر فعلی نسیم شمال با محوریت مسیر جاده سلامت با هوای پاک و سالم با جشم انداز زیبای باغستان سنتی انجام می‌شد.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین ادامه داد: در نهایت اگر محکوم به اجرا و تکمیل این گذر هستیم به جای تعریض این جاده و ایجاد زیرگذر و روگذر و هر طرحی که به حریم و هویت باغستان آسیب بزند، به یک جاده یک طرفه منتهی شده و برای شانه خاکی هم از وضع موجود هزینه شود، نه تخریب مجدد بخشی دیگری از باغستان.

این عضو شورای شهر قزوین تاکید کرد: چرا نباید پروژه‌های عمرانی بر مدار و محوریت انسان باشد و برای خودرو و تردد آن‌ها برنامه ریزی می‌کنیم؟ چرا برای مسیرهای پیاده روی و دوچرخه کار نمی‌کنیم مگر نه این است که با پیاده روی قلب و روح و روان و جسمی سالم خواهیم داشت؟

اشدری همچنین از احداث مسیرهای سلامت و پیاده روی در کنار خیابان و اتوبان انتقاد کرد و گفت: مسیر جاده سلامت باراجین و کمربندی آیت الله باریک بین (شرق ) با نام سلامت آن در تناقض است چرا که شهروندان باید در کنار ورزش و پیاده روی سرب و دودهای خودروها را وارد حلق خود کنند و ارمغانی جز این برایشان ندارد.

وی با تاکید بر این نکته که باغستان در حوزه سلامت و میراث معنوی قزوین بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: ما نباید همه مسیرها را برای خودروها بسازیم خانواده ما دوست دارد، یک ساعاتی را پیاده روی کند؛ بنابراین باید این مسیرها فراهم باشد.

به گفته اشدری باید در برنامه سال آینده پروژه‌ها با محوریت پیاده و انسان طراحی شود و برای سلامت مردم طرح‌های خوبی برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه باغستان در سلامت جامعه بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: شهرداری قزوین باید بوستان باغستانی قراد آباد را تا دهه فجر امسال افتتاح کند و شرایط حضور خانواده در این بوستان را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز