خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد؛

قانون اجازه نمی‌دهد فرماندار قزوین همین امروز آزاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۰۹۷

برای استفاده زندانی از پابند الکترونیک و مرخصی مطابق قانون عمل می‌کنیم/ قانون خط قرمز دستگاه قضاء است

رئیس دادگستری استان قزوین در جمع معترضین به بازداشت فرماندار قزوین گفت: نمی‌توان همین امروز فرماندار قزوین را آزاد کرد و این شدنی نیست و حتی در قالب اعاده دادرسی هم حکم متوقف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، غلامحسن اسلامی‌صدر فرماندار شهرستان قزوین به جرم نشر اکاذیب در سه پرونده روانه زندان شده است.

صبح امروز حدود 100 نفر از معترضین به بازداشت فرماندار قزوین مقابل دادگستری کل استان قزوین تجمع کرده و خواستار اعاده دادرسی و آزادی او از زندان شدند.

حاضرین در تجمع، خواستار اقناع مردم استان و روشن شدن زوایای این پرونده شدند، درخواست مناظره با حضور موافقین و مخالفین پرونده هفت‌سنگان از دیگر درخواست‌های افراد حاضر بود.

از نظر آن‌ها در پرونده هفت‌سنگان زمین‌خواری و فساد رخ داده که به طور مشروح در برنامه‌ای تحت عنوان "مستند مثلث برمودای قزوین" به آن پرداخته شده است.

پس از تجمع مقابل دادگستری، این افراد در سالن اجتماعات دادگستری کل حاضر شده و صحبت‌های خود را به رئیس کل دادگستری استان منتقل کردند.

قانون خط قرمز ما است

علی شعبانی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: تقوای الهی و ترک گناه تکلیف همه انسان‌ها و فلسفه خلقت ما است؛ همچنین رعایت نظم هم مورد تاکید قرار گرفته که می‌تواند به معنای قانون باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: رعایت قانون همواره مورد تاکید رهبری و امام راحل (ره) بوده و از نظر مراجع هم تخلف از مقررات قانون اسلام جایز نیست و نمی‌توان بخشی از قانون را پذیرفت و بخشی را نپذیرفت؛ ضمن اینکه باید توجه داشت مشروعیت قانون از شرع گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه قانون خط قرمز ما است، عنوان کرد: صحبت درباره موضوع مورد درخواست شما به زمان نیاز دارد و حرف‌های گفتنی هم زیاد است و پیشنهاد ما این است در جلساتی دیگر به طور کامل‌تر به آن پرداخته شود.

مقام ارشد قضایی استان قزوین اضافه کرد: در زمان انتصاب اسلامی‌صدر، من به حمایت از او متهم شدم؛ اما اینکه شما درخواست دارید او حتما همین امروز آزاد شود، قانون این اجازه را نمی‌دهد.

حاضریم موضوع هفت‌سنگان با حضور موافقین و مخالفین بررسی شود

شعبانی اظهار کرد: سال پیش هم اعلام کردیم، آن‌هایی که می‌گویند در هفت‌سنگان جرمی اتفاق نیفتاده با افرادی که معتقدند جرم رخ داده، با کارشناسان حقوقی خود در یک جلسه حاضر شوند؛ همکاران ارشد دادگستری استان هم حضور خواهند داشت تا مساله با حضور دو طرف و شنیدن حرف‌های آن‌ها بررسی شود.

وی با بیان اینکه ما در دستگاه قضای استان در عدالت‌خواهی و مبارزه بافساد پیشگام هستیم، گفت: این‌طور نیست که این موضوع را فقط الان مطرح کنیم، همیشه جریان داشته و حتی مردم عادی و یا از ادارات مستندات خود را برای ما ارسال می‌کنند تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌شود و خود من هم پیگیر آن‌ها هستم.

نمی‌توان گفت هر 13 قاضی در بررسی پرونده اسلامی صدر اشتباه کرده‌اند

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اسلامی‌صدر سه پرونده محکومیت در سال‌های 99، 1400 و 1401 دارد و در این پرونده‌ها از دادسرا تا دادگاه بدوی و تجدید نظر 13 قاضی قلم زده‌اند؛ نمی‌توان گفت هر 13 قاضی اشتباه کرده‌اند و پشتش فساد بوده است.

وی تصریح کرد: دست ما در نهادهای ارفاقی باز است؛ اما این موضوع مطلق نیست؛ در واقع دست ما در چارچوب قانون باز است؛ درباره همین موضوع هم طیف مقابل شما بارها پیگیری و درخواست داشتند که چرا حکم اجرا نمی‌شود؛ برای ما قانون ملاک است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین ادامه داد: حکم قطعی شده و لازم‌الاجرا است، برای اعاده دادرسی هم باید خود او درخواست می‌داد، در زمان آزادی هم از او درخواست کردیم که این کار را نکرد؛ ضمن اینکه با توجه به ظرفیت ماده 477 حداقل چهار تا پنج جلسه برگزار شده و جزئیات بررسی شد و ما متهم به حمایت از او شدیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: ظرفیت قانونی وجود دارد؛ اما اینکه همین امروز آزاد شود، شدنی نیست؛ در قالب اعاده دادرسی هم حکم متوقف نمی‌شود، برای مرخصی و یا پابند الکترونیک هم باید مدت مشخصی بگذرد و اینطور نیست که فرد یک روز زندانی شده باشد بتواند به مرخصی برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز