خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان:

ارائه بیش از 13 هزار مشاوره حقوقی رایگان توسط مرکز وکلای قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۹۷۵

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین گفت: مرکز وکلای دادگستری استان قزوین در نیمه نخست سال جاری بیش از 13 هزار و 500 مورد مشاوره حقوقی رایگان ارائه داده و برای 94 پرونده قضایی، وکیل معاضدتی یا تسخیری معرفی کرده است.

به گزارش ایلنا، محمد نویسنده با اعلام این خبر اظهار کرد: تمام خدمات فوق به صورت رایگان و با مشارکت اعضای مرکز به شهروندان متقاضی در تمامی مراکز قضایی سطح استان ارائه شده است که آمار معاضدت قضایی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. 

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین گفت: علاوه بر حضور همکاران ما در دوایر قضایی سراسر استان، هر هفته پس از نماز مغرب و عشا، در یکی از مساجد سطح شهر با حضور وکلای مرکز به نمازگزاران و شهروندان ارجمند مشاوره رایگان داده می‌شود که در نیمه اول سال جاری بیش از 20 برنامه مشاوره رایگان در مساجد در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: علاوه بر این موارد به مناسبت‌های مختلف، همکاران ما با برنامه‌ریزی کمیسیون معاضدت و وکالت تسخیری مرکز وکلای استان قزوین ضمن حضور در کمیته مداد امام خمینی (ره) و سایر نهادهای حمایتی به ارائه خدمات مشاوره رایگان می‌پردازند.

نویسنده تصریح کرد: وکیل تسخیری در مواردی که قانون با توجه به نوع جرم و مجازات بر ضرورت داشتن وکیل تاکید دارد و با عنایت به اینکه جلسه رسیدگی بدون حضور وکیل رسمیت نخواهد داشت در صورت ناتوانی متهم از انتخاب وکیل توسط مرکز به صورت رایگان انتخاب و معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در مواردی که با معرفی دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی یا تشخیص مرکز، شهروندان به جهت عدم تمکن مالی در انتخاب وکیل ناتوان هستند وکیل معاضدتی از سوی مرکز تعیین می‌شود.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین گفت: شهروندان می‌توانند برای دریافت مشاوره درباره مسائل حقوقی خود به صورت رایگان با سامانه تلفنی 129 مرکز وکلای دادگستری تماس گرفته یا به دفاتر مشاوره حقوقی مستقر در تمام مراکز قضایی سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز