خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین:

مجازات کیفری برای مسئولان متخلف در حوزه ایثارگری تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۹۷۹

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: قانون‌گذاران باید برای مسئولانی متخلف که قوانین ایثارگری را اجرا نمی‌کنند مجازات کیفری تعیین کنند تا آنها به خود اجازه ندهند که این قوانین را اجرا نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، همایش حقوق شهروندی و آسیب‌شناسی قوانین حوزه ایثارگران با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین برگزار شد.

در این همایش، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفـت: برخی افراد در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران شبهاتی وارد می‌کنند که عقلانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: افرادی از جامعه که در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی جانفشانی می‌کنند با افرادی که نقشی ایفا نمی‌کنند، یکسان نیستند، به همین دلیل شبهات یاد شده هیچ پایه و اساسی ندارد و نباید به آنها توجهی کرد.

این مقام مسئول گفت: قانون‌گذار براساس عقلانیت و عدالت، قوانینی در جهت حمایت از جامعه ایثارگران وضع کرده است که امروز عدم اجرای آن تبدیل به یک معضل جدی شده که باید آن را رفع کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: عدم اجرای قوانین ایثارگران توسط مسئولان تخلف است ولی جرم نیست، لذا دستگاه قضا نمی‌تواند آنها را مجازات کند.

شعبانی افزود: قانون‌گذاران باید برای مسئولانی که قوانین ایثارگری را اجرا نمی‌کنند مجازات کیفری تعیین کنند تا آنها به خود اجازه ندهند که این قوانین را اجرا نکنند.

این مقام مسئول بیان کرد: باید در اجرای هر کاری، برنامه‌ای مدون تدوین شود تا همه امور براساس نظم و قاعده اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز