خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

سرقت در صدر جرایم قزوین قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۴۶۳

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: جرم سرقت بیشترین فراوانی را در جامعه دارد و باید برای کاهش آن اقدامات پیشگیرانه با همکاری دستگاه‌های متولی انجام شود.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در دومین نشست تخصصی کمیته استانی هماهنگی پیشگیری از سرقت که در سالن سردار سلیمانی دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، گفت: در بین جرایمی که در جامعه وجود دارد جرم سرقت بیشترین فراوانی را داشته و حجم زیادی از پرونده‌ها را وارد دستگاه قضایی می‌کند، به همین منظور باید تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه سرقت آسیب‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند و زیان‌های وارده آن در برخی از موارد قابل جبران نیست باید با برنامه ریزی دقیق کاری کنیم که آمار سرقت در استان کاهش چشمگیری داشته باشد.

شعبانی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کمیته پیشگیری از وقوع سرقت باید در دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود  و با مشارکت همه قوا و همکاری و انسجام دستگاه‌های متولی برای پیشگیری از وقوع سرقت و مقابله با آن تلاش کرد.

وی با تاکید بر نقش عموم جامعه در پیشگیری از سرقت گفت: برنامه‌های طراحی شده در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که مشارکت عمومی افراد و سازمان‌ها را به خود جلب کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گشت‌های محله‌محور رضویون را تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: امیدواریم با اجرای طرح گشت‌های محله‌محور رضویون و بسیج همگانی بخشی از مشکلات این حوزه حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز