خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

عدم رعایت حقوق کارگران تولید را با مشکل مواجه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۴۲۴

روند کنونی و جذب اتباع تامین اجتماعی را ورشکسته می‌کند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: در حال حاضر عدم رعایت حقوق کارگران در واحدهای تولیدی باعث شده کارگران به بخش خدمات رفته و زمینه برای جذب اتباع بیگانه فراهم شود، در صورت ادامه این روند در قزوین که استانی صنعتی است، تولید با مشکل مواجه خواهد شد.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با تاکید بر رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در حل مسایل کارگران گفت: از وزیر کار می‌خواهیم در حقوق کارگران سه‌جانبه‌گرایی را رعایت کند، حقوق کارگران باید به‌روز باشد و افزایش پیدا کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر حدود ۶۰ درصد کارگران به سمت فعالیت‌های خدماتی و مشاغل فصلی رفته‌اند که تولید را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی، ناهار و ایاب و ذهاب ندارند و کارگر باید از حقوق خود این موارد را پرداخت کند و به همین دلیل رقبتی برای حضور در واحدها ندارد.

این فعال کارگری بیان کرد: عدم تمایل حضور کارگران در تولید زمینه را برای حضور اتباع فراهم کرده که با توجه به اینکه برای آن‌ها حق بیمه پرداخت نمی‌شود، این روند صندوق‌های تامین اجتماعی را در طول زمان با مشکل مواجه خواهد کرد و ورودی و خروجی آن‌ها هم‌خوانی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: کارفرمایان و مسئولان باید دنبال بازگشت کارگر به بخش تولید باشند و قبل از بدتر شدن شرایط تصمیم بگیرند، در حال حاضر هم تعدادی واحدها برای جذب نیرو اعلام نیاز می‌کنند اما کارگران تمایلی به کار ندارند که این موضوع در طول زمان بدتر هم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز