خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

شاهد پایمال شدن حقوق کارگران قزوین در تایید سختی کار هستیم/ کارفرمایان و تامین اجتماعی جفا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۹۴۶

نایب رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین گفت: در رابطه با سختی کار شاهد این بودیم که از یک طرف مدیرانی که پشت میز نشسته‌اند به ناحق مشمول سختی کار می‌شدند که از این کار جلوگیری شد ولی در مقابل درحال حاضر شاهد این هستیم که به ناحق بیانیه‌هایی از طرف تامین اجتماعی صادر می‌شود که حقوق کارگر را پایمال می‌کند.

رسول قاسمی نژاد آسیابر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به مشکلات ناشی از تورم و افزایش قیمت‌ها در جامعه کارگری گفت: با تورم و دستمزدی که شاهد آن هستیم ادامه کار با هر کارفرمایی برای کارگران سخت شده و امیدواریم با رهنمود رهبری مبنی بر رشد تولید و مهار تورم، مسئولین با برنامه‌ریزی در راستای مهار تورم قدم بردارند.

نایب رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین ادامه داد: سال قبل باوجود افزایش حقوق خوبی که صورت گرفت، بسیاری از کارفرماها، درصدی را هم برای ادامه حضور کارگر اعمال کردند که امسال این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه قراردادهای کوتاه مدت و سفید امضا یکی دیگر از مشکلات جامعه کارگری در استان است، عنوان کرد: برخی کارفرماها قراردادهایی دارند که شروع و پایان کار دست خودشان است و این یکی از معضلات کارگری استان و کشور است.

بررسی سختی کار واقع بینانه باشد

عضو کمیسیون سختی کار استان قزوین اظهار کرد: گاهی شاهد این هستیم که به ناحق بیانیه‌هایی از طرف تامین اجتماعی صادر می‌شود که حقوق کارگر را پایمال می‌کند که امیدواریم این موضوع بررسی شود، البته از طرف نماینده کارگران قدم‌هایی برداشته و بسیاری از مشکلات حل شده است.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات کارگران باید اصل سه جانبه‌گرایی در نظر گرفته شود نه اینکه مانند امسال در شورای عالی کار حرف‌های جامعه کارگری شنیده نشد.

این فعال جامعه کارگری بیان کرد: در برخی موارد در ادوار گذشته سختی کار تایید شده اما در ادامه برای اینکه به نفع بیمه و تامین اجتماعی است سختی کار تایید نمی‌شود این درحالی است که کارگر سالیان سال در محیط با کار سخت و زیان آور آسیب دیده و سلامت او تحت تاثر قرار گرفته است، در این موارد ما زیر بار حرف زور نمی‌رویم و جاهایی که حق باشد را مطرح می‌کنیم و امیدواریم بررسی‌های سختی کار حق به جانب و واقع بینانه باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه آمار دقیقی در این باره نداریم اما در جلسات شاهد این هستیم که در تایید سختی کار حق افراد پایمال می‌شود اما گاهی کارگر به دلیل شرایطی که دارد راهی جز ادامه همکاری ندارد.

قاسمی‌نژاد آسیابر بیان کرد: مواردی را شاهد هستیم که حتی در شرکت‌های خوب و معتبر هم کارفرما برای بهسازی اقدام نمی‌کند و تامین اجتماعی هم به خاطر اینکه سهم بازنشستگی زودتر را از جیب خود ندهد، حق را به کارگر نداده و نارضایتی ایجاد می‌کند و در نتیجه از کارگر باید از دو طرف تاوان بدهد.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز