خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

افزایش تعرفه‌های درمانی در استان قزوین با حقوق کارگران همخوانی ندارد/ زنده مانی حداقل درخواست جامعه کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۸۸

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: انتظار جامعه کارگری این است که افزایش تعرفه‌های درمانی متناسب با حقوق کارگر باشد؛ اما اکنون این هزینه‌ها کمر شکن است و اگر به همین منوال افزایش یابد شاهد افزایش ۲۲ تا ۱۱۱ درصدی هزینه‌ها در بیمارستان‌های خصوصی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیدعلی کریمی در نشست تشکل‌های کارگری با استاندار که بعدازظهر امروز برگزار شد، گفت: اکنون در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها قرار داریم و رفع موانع تولید و افزایش تولید داخلی با دست توانمند کارگران محقق می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین ادامه داد: اکنون در شرایطی قرار‌ داریم که امنیت شغلی جامعه کارگری را از دست داده‌ایم، در چند سال تحریم نیز وضع تولید دگرگون شده و تشکل کارگری به نزدیک صفر رسیده است.

وی اظهار کرد: با نبودن تشکل‌ها حقوق جامعه کارگری تضعیف می‌شود، در شرایط موجود می‌توان بصورت مجازی انتخابات تشکل‌ها را برگزار کرد، خانه کارگر نیز طی یک ماه گذشته با انجام انتخابات مجازی برای 60 خانه کارگر در سطح کشور نشان داد که این امر در عمل امکان‌پذیر است.

این مسئول ادامه داد: یکی از موانع تولید پیمانکاران هستند که حقوق جامعه کارگری را پرداخت نمی‌کنند، در مواردی کارگران ۱۲ ساعت کار کرده اما حقوق متناسب با آن را دریافت نمی‌کنند.

وی درباره افزایش تعرفه‌های درمانی ابراز کرد: درحال حاضر درآمد کارگران با هزینه‌ها همخوانی ندارد، انتظار جامعه کارگری این است که افزایش تعرفه‌های درمانی متناسب با حقوق کارگر باشد؛ اما اکنون این هزینه‌ها کمر شکن است و اگر به همین منوال افزایش یابد شاهد افزایش ۲۲ تا ۱۱۱ درصدی هزینه‌ها در بیمارستان‌های خصوصی خواهیم بود.

کاهش حقوق 80 تا 85 درصدی کارگران معرفی شده به بیمه بیکاری

کریمی افزود: بدون درنظر گرفتن بیمه تکمیلی بیمه پایه نیز افزایش نداشته و امروز ما باید تاوانش را پس بدهیم، در بیشتر بخش‌ها ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم؛ از این رو از علوم پزشکی و نظام پزشکی خواستاریم افزایش تعرفه‌ها به اندازه حقوق کارگر افزایش یابد.

وی عنوان کرد: هیچ کنترلی در واحدهای صنعتی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد و این مورد نیز متناسب با حقوق کارگر نیست و همچنان دو سوم سفره خالی را داریم، لازم است حداقل شرایطی فراهم شود تا مجموعه حقوق بگیران بتوانند زنده مانده و ادامه حیات داشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین اظهار کرد: در چند سال گذشته در استان ۱۰ تا ۱۵ واحد صنعتی برای بیمه بیکاری معرفی شدند و در مواردی کارگران آن سابقه بالایی داشتند؛ اما به دلیل دریافت خدمات از بیمه بیکاری حقوق آن‌ها ۸۰ تا ۸۵ درصد کاهش یافته است.

کریمی در پایان با اشاره به عملکرد صدا و سیما در هفته کارگر گفت: صدا‌و‌سیما در هفته کارگر عملکرد خوبی نداشته و در برنامه‌‌های خود آنطور که باید به مشکلات این قشر نپرداخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز