خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

16 هزار کارگر ساختمانی در قزوین تحت پوشش بیمه قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۱۴۱

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: در استان قزوین 16 هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند و شاید نزدیک به هزار نفر نیز در صف بیمه شدن قرار دارند که البته آمار دقیق را باید از انجمن کارگران ساختمانی استعلام گرفت.

محمدرضا قاریانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره امنیت شغلی برای کارگران گفت: فلسفه شغلی تامین اجتماعی امنیت شغلی کارگر است و امروز هیچ کارفرمایی بدون بیمه کارگر نمی‌تواند تولید کند؛ در واقع ما همراه کارگر و کارفرما هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: 252 هزار نفر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که شامل بخش خصوصی و دولتی است و 60 درصد افراد تحت پوشش قراردارند

وی درباره بیمه فراگیر ایرانی عنوان کرد: طبق این طرح مسیر باز شده تا هیچ کس بویژه خانم‌های مجرد از 18 تا 50 سال که شاغل و حقوق بگیر نیستند بدون بیمه نباشد؛ تمام افراد می‌توانند از این طرح در سه نرخ 12، 14 و 18 درصد با سه نوع خدمات بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه داد: نرخ 12درصد شامل بازنشستگی، 14 درصد شامل بازنشستگی و فوتی و 18 درصد نیز علاوه بر دو مورد فوق کارافتادگی را نیز شامل می‌شود و افراد می‌توانند در این طرح‌ها با و یا بدون درمان ثبت نام کنند و از این رو افرادری که تحت بیمه درمانی فرد دیگری قراردارند نیز می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

قاریانپور تاکید کرد: مردم باید بیمه را جدی بگیرند؛ باید متولیان خانواده و یا خانم‌هایی که مجرد هستند بیمه را جدی بگیرند تا در آینده بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز