خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد:

مبنا قراردادن مردم در مدیریت شهری مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۲۶

شهردار مشهد گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه تحولی شهرداری مشهد و وجه تمایز آن با سایر برنامه‌ها نگاه خاص و مبنا قرار دادن مردم و ارتقاء جایگاه آنان در مدیریت شهری است، موضوعی که تا کنون مغفول مانده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد رضا قلندرشریف در نشست ملی تعالی حکمرانی شهری که با حضور وزیر کشور برگزار شد، ضمن ارائه برنامه تحولی شهرداری مشهد که به درخواست معاون وزیر کشور انجام شد، افزود: برنامه خود را حدود دو ماه قبل و در روند انتخاب شهردار از سوی شورای اسلامی شهر با هدف توسعه و تحول شهرمشهد ارائه دادیم.

وی با بیان اینکه برنامه ارائه شده مورد استقبال و توجه شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت، اظهار کرد: این برنامه تحولی که در همه حوزه ها است براساس توسعه پایدار و برمبنای منابع درآمدی پایدار تنظیم و تدوین شده است.

قلندر شریف ادامه داد: شاخص نگاه ما دراین برنامه افزایش رفاه مردم، استراتژی ما مشارکت آحاد مردم در مدیریت شهری و سیاستمان رفع تعارض معرفتی است.

وی با اشاره به اینکه بحث مدیریت واحد شهری از سوی برخی شهرداران دراین جلسه مطرح شد که بسیار هم ایده آل و خوب است اما باید از سوی کارشناسان بررسی شود، آیا اکنون زیرساخت‌های آن وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: به عنوان خادم کوچک شهر امام رضا (ع) به این موضوع از زاویه ای دیگر نگاه می کنم و آن اینکه آیا مدیرت واحد شهری را می شود بدون اینکه تبدیل به قانون شود هم اجرایی کرد؟

شهردار مشهد افزود: در پاسخ باید بگویم بله، زیرا ما در مدیریت شهری با دستگاه‌های متعددی سروکار داریم و ذی نفعان زیادی نیز از جمله مردم، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همه آنانی که در بخش دولتی و خصوصی در شهر خدمات‌رسانی می‌کنند، به صورت شبانه روزی در حال استفاده از خدمات مدیریت شهری هستند.

قلندرشریف افزود: در کنار این ذی نفعان، ذی مدخلانی از جمله مدیریت کلان استان، شرکت های خدمات رسان، نیروهای نظامی، انتظامی و...نیز هستند که مستقیم یا غیر مستقیم با شهرداری سروکار دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به موارد مذکور و شرایطی که اکنون در آن قرار داریم و در راستای خدمات‌رسانی مناسب به مردم مدیریت واحد شهری تنها با انسجام، تعامل مناسب، همدلی، همراهی و فارغ از وادادگی مدیریتی قابل اجرا است.

شهردار مشهد با بیان اینکه در مشهد به دنبال این هستم تا مدیریت واحد شهری را با تعامل مناسب، همراهی وهمدلی با دستگاه های ذی مدخل در مدیریت شهری اجرایی کنم، خاطرنشان کرد: طی دو، سه هفته گذشته این تعامل و همدلی بسیار پررنگ خود را در مشهد نشان داده است و خوشبختانه مراجعات و جلسات بسیاری با دستگاه های مختلف داشته ایم و دست آوردهای خوبی هم دراین زمینه به دست آورده‌ایم.

قلندرشریف ادامه داد: معتقدم خدماتی که شهرداری‌ها در شهرها ارائه می دهند در اصل ویترین خدمات دولت و نظام است، زیرا مردم از صبح که از خانه خارج می شوند تا شب که به خانه بازمی‌گردند با خدمات شهرداری سروکار دارند و یا بهتر بگوییم هر فردی از بدو تولد تا زمان مرگ و حتی بعد از مرگ با خدمات گسترده، عظیم و پیچیده شهرداری سروکار دارد؛ اگر این خدمات خوب ارائه شود آن را به پای دولت و نظام می‌گذارد و برعکس آن هم چنین خواهد بود.

وی گفت: آیا در همه حوزه هایی که در اختیار داشته ایم درست سیاست گذاری کرده‌ایم؟ به طور مثال در حوزه سرمایه گذاری، داخلی و یا خارجی درشهرهای مختلف به‌ویژه کلانشهرها چقدر موفق بوده ایم؟خیلی وقت ها با مردم و سرمایه گذاران در شهرها رقابت می کنیم و این رقابت باعث به وجود آمدن بی اعتمادی میان مدیریت شهری، ذی نفعان، ذی مدخلان، مردم و به‌ویژه آنهایی که برای سرمایه گذاران آمده‌اند می‌شود.

شهردار مشهد با تاکید براینکه شهرداری می‌تواند تاثیرگذارترین حوزه خدمتی در نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های سیاسی باشد، اظهار کرد: اگر خدمات مدیرت شهری منسجم، هدفدار و براساس نیازهای شهر و رفع مشکلات و نیازهای مردم عزیزمان باشد رضایت‌مندی آنان را افزایش خواهد داد و این رضایت خود را در حوزه سیاسی شفاف نشان می‌دهد.

قلندر شریف ادامه داد: در مجموع معتقدم شهرداری‌ها با تعامل، همدلی و همراهی در خط مقدم و پیشانی خدمات‌رسانی به مردم می‌توانند مدیریت واحد شهری را محقق کنند اما در این میان نیاز به حمایت دولت به‌ویژه وزیر کشور داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز