خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مسئله اوقافی بودن میمند با تبدیل به نحو احسن رفع شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۸۶۲

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استعدادهای منطقه میمند و ظرفیت های بی بدیل آن در بخش کشاورزی در کشور زبانزد است.

به گزارش ایلنا، شاهپور علایی مقدم با بیان اینکه اقتصادی‌ترین و مردمی‌ترین تجارت در بخش کشاورزی است، بیان کرد: ۹۷ درصد آن برعهده مردم است و نگاه ویژه به تولیدکنندگان نتایج مثبتی را در بهبود وضعیت کسب و تجارت در منطقه و صادرات به همراه خواهد داشت.

علایی مقدم گفت: گواهینامه ثبت رویداد در تقویم به عنوان رویداد گردشگری میمند و روز میمند اتفاق مبارکی است.

وی با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بهره بردار در سنگرهای امنیت غذایی فعالیت دارند، عنوان کرد: در واقع این بهره‌برداران عیار کشور را بالا می برند و در حال حاضر در بحث تهدید،موضوع امنیت غذایی مطرح  است که همه کشورها را نگران می‌کند و مقدمه امنیت دفاعی، امنیت غذایی است.

وی افزود: تنوع اقلیم در کشور استعداد ذاتی را برای بخش کشاورزی فراهم کرده است که گاهاً این استعداد ناشناخته و نهفته است و یکی از استعدادهای نهفته بخش کشاورزی نیز همین منطقه میمند است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد؛ وظیفه مدیر و حاکمیت این است که ظرفیت بالقوه را به فعلیت برساند و در حالی روز ملی میمند پنجره جدیدی در توسعه گردشگری و کشاورزی باز کرده است که باید این نامگذاری با تکالیفی به همراه باشد.

علایی مقدم گفت: بخش‌های حمایت‌کننده باید وارد شوند و ۸ اردیبهشت ماه سال آینده باید آثار تحولی و اقتصاد کشاورزی، جذب گردشگر و اشتغال در میمند به همراه داشته باشد و  فقط در حد ثبت باقی نماند.

وی تاکید کرد: باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در زمینه بودجه و توسعه شهر میمند ورود شود.

علایی مقدم با اشاره به اینکه سند تحولی میمند باید در افق برنامه هفتم توسعه نیز دیده شود،  در خصوص اوقافی بودن این شهرستان و باغات گفت: اوقاف در واقع باید در خدمت مسلمین باشد و درآمد آن باید در زمینه های دینی، اجتماعی و اقتصادی صرف شود.

وی با اشاره به اینکه وجود ائمه برای ما برکت است و در بهره برداری باید نگاه ما مشخص باشد، ابراز کرد: در واقع باید اقتصاد خانوار کشاورز استفاده شود و این نگاه که اگر جای اوقافی است بقیه بخش اقتصادی و تجاری بسته شود اشتباه است.

مسئله اوقافی بودن میمند با تبدیل به نحو احسن رفع شود

صدور پروانه بهرداری و تسهیلات به کشاورزان و باغدارن میمندی

وی با اشاره به صدور پروانه‌های بهره‌برداری کشاورزان نیز گفت: در جهاد کشاورزی ظرف یکماه  بایدصدور پروانه ها انجام دهد و مجوزها به کشاورزان داده شود.

علایی مقدم با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به کارگاه ها نیز گفت: برای تجهیز، برندسازی و بهداشتی کردن کارگاه ها تسهیلات  از محل بند الف تبصره ۱۸ برای میمند ابلاغ می‌شود و در بانک کشاورزی شعبه ویژه برای این موضوع دیده می شود.

احیا کارگاه های تولید شیشه میمند در دستور کار قرار بگیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، گفت: دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری تشکیل شده است و از این طریق مشکلات این حوزه در بخش های مختلف احصا و جهت رفع آن اقدام خواهد شد.

موید محسن نژاد گفت: با توجه به اینکه صنعت شیشه گری قدت زیادی در میمند دارد لذا احیای کارخانه های شیشه‌گری در دستور کار قرار بگیرد.

وی  افزود:  شیشه میمند قدمت ۱۵۰۰ ساله دارد و در گذشته عرق و گلاب شهرستان میمند فارس در ظروف شیشه‌ای ارائه می‌شد، اما به مرور زمان ظروف پلاستیکی جایگزین شده اند که احیای این هنر نیازمند ایجاد شرایط مناسب عرضه آن به بازار است.محسن‌نژاد بیان کرد:  فرمانداران با همکاری شهرداری‌ها ظرفیت سرمایه‌گذاری را در اختیار صنعتگران بگذارند تا هنز این صنایع دستی ترویج و بازار خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر شناساندن شهرستان میمند فیروزآباد به سراسر کشور و حتی جهان بعنوان یکی از قطب‌های گردشگری، تصریح کرد: برگزاری جشنواره گل و گلاب میمند را نبایستی تنها به همین شهر اختصاص دهیم لذا میتوانیم این جشنواره را در شهر‌ها و استان‌های دیگر برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز