خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد؛

حمایت مطلوب از بیماران صعب العلاج / عدم همکاری بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات به بیماران صعب‌العلاج

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۱۶۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از حمایت استان طی هماهنگی دانشگاه و دستگاه‌های مربوطه از بیماران صعب العلاج خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدمهدی مجذوبی اظهار کرد: ثمره اقدامات ما در حوزه سلامت باید این باشد که در سال‌های آتی، تمرکز بر پیشگیری بیش از درمان باشد و با کاهش ورودی مراکز درمانی مواجه باشیم.

وی با اشاره به حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از بیماران مربوطه تصریح کرد: خدمات بخش دولتی برای این دسته از بیماران مورد حمایت قرار می‌گیرد اما در بخش خصوصی به شرطی مورد حمایت خواهد بود که خدمت مورد نظر در بخش دولتی وجود نداشته یا امکان ارائه خدمت به فرد فراهم نباشد.

رئیس کارگروه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج استان ادامه داد: متأسفانه برخی از بانک‌ها در خصوص حمایت از بیماران صعب‌العلاج در بخش اعطای تسهیلات عملکرد مؤثری نداشته‌اند اما در هر صورت لازم است هدف‌گذاری و محل اجرا در خروجی و بهره‌برداری از اعتبارات صندوق مبتنی بر برنامه باشد.

وی بیان کرد: در کشور ما حدود 7 درصد منابع حوزه سلامت، در بهداشت هزینه می‌شود و عمدتا نگاه‌ها و توجهات بر حوزه درمان متمرکز است در حالی که هزینه‌کرد صحیح در بهداشت موجب پیشگیری از افزایش فشار کار و هزینه در حوزه درمان خواهد بود.

مجذوبی همچنین با اشاره به اینکه عملکرد استان در بهره‌برداری و هدایت اعتبارات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج مطلوب است، عنوان کرد: از بین افرادی که در روند درمان به این صندوق مراجعه داشته‌اند هدایت و حمایت در هزینه‌های درمان با هماهنگی و همراهی بیمه‌ها و دستگاه‌های مربوطه به نحو مطلوب انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان نیز گزارشی از روند مراجعه و تأمین هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج ارائه داد و افزود: تعداد 800 پرونده در این رابطه مورد بررسی قرار گرفته و به نوبت در روند اقدامات حمایتی و تأمین هزینه‌ها قرار گرفته‌اند. نیاستی با بیان اینکه تاکنون در 218 پرونده، پرداخت هزینه انجام شده است گفت: موضوع تأمین اعتبار از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به دو شیوه پرداخت بلاعوض و پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز