خبرگزاری کار ایران

زنگ خطر بیماری‌های تنفسی در همدان به صدا درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۱۲۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش مراجعه بیماران با علائم تنفسی به مراکز درمانی استان، خبر داد و گفت: زنگ خطر بیماری‌های با علائم عفونت‌ ویرال(ویروسی) دستگاه تنفسی در همدان به صدا درآمده است.

به گزارش ایلنا از همدان، رضا طهماسبی پیرامون افزایش مراجعه بیماران با علائم گوارشی و تنفسی به مراکز درمانی استان، اظهار کرد: طی دو هفته گذشته تعداد مراجعان بیمارستانی از نظر بیماری‌های ویرال تنفسی در استان همدان افزایش پیدا کرده و در برخی از روزها آمار مراجعه بیماران به مراکز درمانی تا دو برابر نسبت به سه هفته قبل به ویژه در اطفال افزایش پیدا کرده است.

طهماسبی تصریح کرد: زنگ خطر بیماری‌های با علائم عفونت ویرال(ویروسی) سیستم تنفسی به صدا درآمده و سیر مراجعان به بیمارستان‌ها به ویژه در اطفال افزایش پیدا کرده بنابراین باید مردم را آگاه کرد. مدارس به مدت دو سال غیرحضوری بوده و به یکباره دانش‌آموزان به مدارس بازگشتند و سیر بیماری‌های ویروسی همیشه در این فصل وجود داشته است همچنین کودکان مراقبتی مانند بزرگسالان از خود ندارند.

وی با بیان اینکه درصدی از مراجعات برای کروناویروس، آنفلوآنزا و بیماری‌های ویرال تنفسی است، مطرح کرد: لازم است تا هم‌استانی‌ها در این شرایط از ماسک استفاده کنند و اگر کسی علائم تنفسی و علائم همخوان با سرماخوردگی دارد همچنین باردار است یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و نقص سیستم ایمنی است باید به پزشک مراجعه کند چراکه ممکن است به درمان‌های ضدویرال آنفلوآنزا احتیاج داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: مادران باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند لازم است واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. این افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی این واکسن را دریافت کنند.

وی در رابطه با درمان بیماری آنفلوآنزا توضیح داد: در کرونا درمان ثابت شده نداشتیم اما در زمینه آنفلوآنزا متفاوت است و درمان ثابت وجود دارد بنابراین اگر تشخیص قطعی آنفلوآنزا داده شود می‌توانیم با روش‌های درمانی به بهبود کامل برسیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: بیماری‌های ویروسی دیگری در این فصل مانند سرماخوردگی شایع است که درمان علامتی دارد و با تقویت سیستم ایمنی تقویت شود.

وی در رابطه با وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: آمارها نشان می‌دهد کرونا هنوز وجود دارد اما شواهدی از همه‌گیری را نمی‌بینیم و از هر ۱۰ بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، یک نفر اُمیکرون، چهار نفر آنفلوآنزا و مابقی دارای سایر بیماری‌ها هستند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: از نظر تعداد پذیرش از ۱۰۰ نفر از بیماران با علائم تنفسی که داشته باشیم، ۵ تا ۱۰ درصد نیاز به بستری و ۱ تا ۳ درصد نیاز به بستری در ICU و مراقبت ویژه دارند.

وی با اشاره به تمایل مراجعه به مراکز درمانی پس از حذف ارز ترجیحی داروها، مطرح کرد: ارز ترجیحی دارو با بیمه درنظر گرفته می‌شود و همین مسئله باعث شده تا افرادی که قبلاً خودشان از داروخانه‌ها دارو تهیه می‌کردند الان به علت گران شدن خرید بدون بیمه‌ دارو، به مراکز درمانی دولتی مراجعه کرده تا بتوانند با قیمت کمتری دارو تهیه کنند.

وی در رابطه با آمادگی مراکز درمانی استان، توضیح داد: همه مراکز درمانی دولتی در استان همدان تلاش می‌کنند تا حد امکان بیماران را پذیرش کنند. در کشور ما امکان جذب نیرو برای موارد خاص و مدت زمان معین وجود ندارد ضمن اینکه در حال حاضر هیچ پزشکی در استان نداریم که تمایل به همکاری با ما داشته اما پشت خط مانده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز