خبرگزاری کار ایران

روند افزایشی ابتلا به آنفلوانزا و بیماری‌های تنفسی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۳۱۶

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش آمار ابتلا به بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوانزا، در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، رضا طهماسبی گفت: مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌ها همچنان شلوغ است و آمار مراجعه بیماران تنفسی به این مراکز در مقایسه با سه هفته پیش، ۳ برابر شده است.

وی گفت: اورژانس بیمارستان‌ها در بخش اطفال و بزرگسالان بسیار شلوغ است و نگرانی عمده ما مربوط به بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران مبتلا به دیابت، بیماری قلبی ریوی پیشرفته، بیماران نقص ایمنی، پیوندی و بیماران مبتلا به سرطان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عوارض آنفلوانزا در گروه‌های یاد شده، بسیار شدید و خطرناک‌تر ظاهر می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه گروه‌های پر خطر جامعه باید هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند، گفت: بخشی از واکسن‌ها در مراکز بهداشتی و دولتی توزیع شده و تعدادی هم در داروخانه‌ها موجود است که بیماران با تجویز پزشک می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰ بیمار تنفسی، ۴ بیمار مبتلا به آنفلوانزا است، گفت: در این نوع ویروس، علائم تنفسی همراه با ناراحتی‌های گوارشی ظاهر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه قدرت سرایت‌پذیری آنفلوانزا بالا است، گفت: باید از کودکان مراقبت شود تا بیماری خود را به بزرگسالان انتقال ندهند.

طهماسبی گفت: در موارد شدید ابتلا به آنفلوانزا، احتمال مرگ و میر بیماران وجود دارد و با این حال کشندگی آنفلوانزا نسبت به کرونا کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند نباید به مدرسه بروند، گفت: شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری، از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همه بیماران تنفسی نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند و خانواده‌ها باید از هرگونه خود درمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز