خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی قزوین:

بیت المال و منافع مردم قابل معامله نیست/ برخورد قانونی با متخلفان حوزه آرد و نان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۳۴

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به رغم هجمه و فشارهای غیرمنطقی در بخش نظارت و بازرسی حوزه آرد و نان حفظ بیت المال و رعایت حقوق و منافع مردم اولویت جهاد کشاورزی است و جایی که منافع مردم در میان باشد این سازمان با کسی معامله نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، مجید رحمانی با اعلام این خبر عنوان کرد: بر اساس قانون و مصوبه قرارگاه امنیت غذایی وظیفه نظارت و بازرسی در حوزه آرد و نان به جهاد کشاورزی واگذار شده است که در این مدت کوتاه نیز این سازمان با اقدامات انجام شده و راه اندازی اکیپ‌های گشت به صورت شبانه روز روند توزیع آرد و پخت نان در استان را رصد کرده و با هرگونه تخلف صورت گرفته در این بخش برخورد کرده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون در 844 واحد نانوایی تخلف صنفی صورت گرفته و متخلفان به تعزیرات معرفی شده‌اند.

وی عنوان کرد: در 5 ماهه گذشته 8 هزار و 715 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام که به پلمب ۳۰  واحد نانوایی متخلف منجر شده که این سطح بازرسی و همچنین تشکیل پرونده بی سابقه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه بعضی از نانوایی‌های متخلف استان به رغم تذکر چندین باره و همچنین تشکیل پرونده در تلاش هستند با جوسازی و تبلیغات سوء، وظایف بازرسان حوزه آرد و نان جهادکشاورزی را زیر سئوال ببرند، که بارها مدیران ارشد استان و جهاد کشاورزی تاکید کرده‌اند که در حفظ بیت المال و حقوق عامه مردم با کسی معامله نخواهند کرد و تحت فشار عده‌ای افراد سودجو منفعت طلب از منابع مردم دفاع می‌کنند.

رحمانی گفت: جهاد کشاورزی بر اساس وظایف ذاتی و انقلابی خود در طول سالیان متمادی پای مردم و انقلاب ایستاده و اهل معامله بر سر منافع مردم نیست.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به درخواست اتحادیه نانوایان استان مبنی بر بازپس گیری کارگروه نظارت آرد و نان از جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: وظیفه نظارت و بازرسی براساس قانون به جهاد کشاورزی واگذار شده است که البته این هجمه‌ها پس از بازرسی انجام شده و حادث شدن تخلف، اتخادیه نانوایان این موضع گیری را مطرح کرده است.

به گفته وی در بازرسی‌های گسترده، عمده تخلفات در حوزه آرد و نان جلوگیری از کم فروشی، قاچاق آرد و نان و عرضه خارج از شبکه آرد از دلایل تخلفات حادث شده توسط تعدادی نانوایی متخلف بوده که این تخلفات با منافع مردم و بیت المال در تعارض بوده و جهاد کشاورزی با این نوع تخلفات و افراد سودجو برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز