خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر استان فارس عنوان کرد:

افرادی که با رای جامعه کارگری وارد مجلس شده اند امروز برای کارگران کری می خوانند/ از قانــون کار دیگــر جــز چنــد بــرگ کاغــذ چیزی باقی نمانده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۳۲۷

رئیس اتحادیه زنان کارگر استان فارس با اشاره به عملکرد نمایندگان مجلس و همکاری آنان برای پایمال کردن حداقل های حقوق کارگران گفت: افرادی که با رای جامعه کارگری وارد مجلس شده اند امروز برای کارگران کری می خوانند.

به گزارش ایلنا زهــرا درویشــی در جمع خبرنگاران بــه واگــذاری ســهام بانــک رفــاه در بــازار بــورس اشاره کرد و گفت: چــون ایــن بانــک ســرمایه بیمه شــدگان و بازنشســتگان و دارایــی آن، اندوختــه ایــن قشــر اســت ایــن کار وجاهت قانونی و شــرعی ندارد زیرا این گروه در تمامی ســالهای خدمــت خود قبل از دریافــت حقوق ابتدا ســهم تأمین اجتماعی را پرداخــت کرده انــد و تاکنون هیچ یک از دولت هــا ریالی در بانک رفاه سرمایه نگذاشته است که امروز بخواهد آن را واگذار کند.

وی بــا بیان اینکه ســازمان تأمین اجتماعی بــدون بانک رفاه قادر بــه تنظیــم زمــان پرداخــت مســتمر یها نیســت و در هنــگام بروز بحــران کــه منابع و مصارف ســازمان با هم همخوانــی ندارد اســت، افزود: ســازمان تأمیــن اجتماعــی از منابع بانک رفــاه اســتفاده می کنــد وشایســته بــود بــر اســاس جلســه اخیــر ســتاد هماهنگــی اقتصــادی دولــت مســئله واگــذاری ۶۷ درصــد از ســهام تأمیــن اجتماعــی در بانــک رفــاه بــه جــای بدهــی دولــت مطر ح شود.

درویشــی عنــوان کرد: واگــذاری بانک رفــاه کارگران در بــازار بورس سازمان تأمین اجتماعی را به زمین میزند، بازنشستگان سالها حــق بیمــه پرداخــت کردنــد تا امــروز به موقــع مستمریهایشــان را دریافــت کننــد امــا با ایــن تصمیم های غیرشــرعی ایــن صندوق بین النسلی را در معرض خطر قرار می دهند.

وی بهتریــن روش را ارائــه ســهام بانک با کارگران و بازنشســتگان و مســتمری بگیران تأمیــن اجتماعــی دانســت و خاطرنشــان کرد: در غیــر ایــن صــورت در آینــده نزدیــک پرداخــت مســتمری ها بــا مشکلات خیلی جدی مواجه می شود و مانند خصوصی سازی که چوب حراج به کارخانه زدند و صنعت کشور را به تباهی کشاندند، سهام بانک رفاه را هم به حراج می برند و لنگرگاه سازمان را نابود می کنند.

رئیــس اتحادیــه زنــان کارگــر فــارس نیــز بــا بیــان ایــن کــه بانــک رفــاه کارگــران پشــتوانه صنــدوق تأمیــن اجتماعــی اســت، گفــت: نمی گذاریــم ماننــد خصوصی ســازی چــوب حــراج به بانــک رفاه که متعلق به کارگران است، بزنند.

زهــرا درویشــی با اشــاره بــه اینکه بانک رفــاه کارگران پــس از بانک مرکــزی دومیــن بانک کشــور از نظــر منابع و چرخش مالی اســت، گفــت: اگــر بخواهنــد ســهام بانــک رفــاه کارگــران را در بــورس ارائه کننــد و ماننــد خصوصیســازی کارخانجات عمل نماینــد، با بحران پرداخــت حقــوق بازنشســتگان در آینــده نزدیــک روبــرو خواهیم شد.

وی تصریــح کــرد: این در حالی اســت که ۹۷ درصد ســهام این بانک مربوط به کارگران اســت و ۳ درصد آن متعلق به دوات است، لذا اگر قرار بر واگذاری ســهام این بانک نیز باشــد، سهامداران آن که ۴ میلیون کارگر می باشند مشخص است و باید به آنها واگذار شود.

درویشــی بــا اشــاره بــه اینکــه امــروز مظلــوم تریــن قشــر جامعــه، کارگــران هســتند و از قانــون کار دیگــر جــز چنــد بــرگ کاغــذ چیزی باقی نمانده و تمام طر ح ها ضد اشــتغال و امنیت شغلی کارگران بــوده اســت، گفــت: در جامعــهای کــه کار و اشــتغال نیســت و ســرمایه گذاری انجام نمی شود، اصالح قانون کار معنی نمیدهد؛ قانون کار ، قانون حداقل ها است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز