خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداراصفهان:

راه اندازی کلینیک مشکلات اقتصادی در استان اصفهان/ کاهش نرخ بیکاری از 14 به 10 درصد

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۳۸

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در سه ماهه اول سال 98 موفق شدیم نرخ بیکاری استان اصفهان را از رقم چهارده و یک دهم درصد به 10 و هفت دهم درصد برسانیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید حسن قاضی عسگر با تبریک هفته دولت اظهار داشت: در حوزه معاونت اقتصادی تلاش کردیم مسایل و مشکلات بخش صنعت را شناسایی و برای احصاء و رفع آنها گام برداریم.

وی ادامه داد: در همین راستا در حوزه سرمایه گذاری ورود کرده و توانستیم سرمایه گذاران متعددی را جذب کنیم.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در طول مدت حدود دویست و چهل روزی که در این حوزه فعالیت می کنم تلاش کرده ام به همراه همکارنم پرتابل سرمایه گذاری را که پیشتر طراحی شده بود، تکمیل و امکان کسب اطلاع در حوزه های مختلف سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران فراهم سازیم. می توان گفت مجموعه ارزشمندی در این زمینه ایجاد شده و به راحتی در دسترس سرمایه گذاران قرار دارد.

وی تاکید کرد: بخش اقتصادی استان در استانداری اصفهان درصدد جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بود و توانستیم بخشی از این برنامه را محقق کنیم. از سوی دیگر توانستیم در سه ماهه نخست سال جاری نرخ بیکاری استان اصفهان را از 14 و یک دهم درصد به 10 و هفت دهم درصد برسانیم. البته برنامه ما در دراز مدت رسیدن به عدد هفت درصد است.

قاضی عسگر تصریح کرد: برای رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد دو سرفصل را در دستور کار قرار دادیم؛ هسته اول اینکه با مشکلات و مصائب اقتصادی به صورت ریشه ای و پایه ای برخورد کنیم و دوم شناسایی مشکلات و موانع اقتصادی است. موضوعی که تاحد زیادی در آن موفق شدیم.

وی با اشاره به سیاست های جدید اقتصادی استان اصفهان گفت: برای کاهش هزینه و افزایش بهره وری اقدام به شناسایی صنایع و تولیدات صادرات پذیر و دور از راه آهن کردیم و از آن ها خواستیم تا بازار داخل را تامین کنند و صنایع نزدیک راه آهن برای صادرات بیش از پیش اقدام نمایند.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان اظهار داشت: حوزه نساجی، مد و پوشاک اولویت ما هستند؛ به طوریکه اقدام به تاسیس شهرک پوشاک کرده ایم و در تلاش برای احیای صنعت نساجی هستیم. کار مهمی که در حال انجام آن هستیم.

وی به حوزه سنگ های قیمتی، نفت و گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در این بخش ها استان اصفهان ظرفیت بالایی برای تولید درآمد دارد. هرچند نگاه ویژه ای به بخش گردشگری داریم و معتقدیم کارهای زیادی در این حوزه برای انجام وجود دارد.

قاضی عسگر یادآور شد: حوزه مدیریت منابع آب از دیگر بخش های مهم و اولویت دار است که با همکاری جهاد کشاورزی به جد در حال تغییر الگوی کشت هستیم. البته استفاده بهینه از قنوات و چشمه ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۴۰۰ هکتار گلخانه در حال ساخت در استان قرار دارد، گفت: بخش کشاورزی بنیه اقتصادی استان را تقویت خواهد کرد و با وجود اینکه اولویت تامین مایحتاج غذایی در داخل است، اما کشاورزان نیز حق دارند به بخش صادراتی این صنعت توجه ویژه داشته باشند، زیرا سود دهی خوبی دارد.

معاونت اقتصادی استان اصفهان اذعان داشت: نزدیک به ۵۰ درصد از وقت ما به فعالین اقتصادی و رفع مشکلاتشان اختصاص داده می شود و شاید همین موضوع سبب ابتکار استاندار اصفهان برای راه اندازی کلینیک مشکلات اقتصادی شود.

وی اضافه کرد: در کلینیک اقتصادی قسمت های بیمار حوزه اقتصاد شناسایی و برای رفع آن استاندار و معاونت اقتصادی پیگیری های لازم را انجام می دهند. اما نباید فراموش کنیم آنچه سبب ایجاد مشکل می شود عدم اجرایی شدن مصوبات در بخش اجرایی است. مشکلی که نیازمند بازرسی و پیگیری بیشتر ما است و معاونت اقتصادی آن را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز