خبرگزاری کار ایران

مدیر واحد کارآفرینی و جوانان یونیدو در اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد:

آمادگی یونیدو برای ریشه‌یابی مشکلات کارآفرینی در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۴۲

برگزاری دوره های کارآفرینی در مقطع دبستان و دبیرستان می تواند زمینه شکوفایی شدن استعدادها را فراهم سازد.

مدیر واحد کارآفرینی و جوانان یونیدو گفت: ذهنیت کارآفرینی باید در ذهن نوجوانان و جوانان دانش آموز کاشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «جولیا روح» در نشستی با جمعی از کارآفرینان و مسوولین مراکز کارآفرینی استان اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های کارآفرینی در مقطع دبستان و دبیرستان می‌تواند زمینه شکوفایی شدن استعداد‌ها را فراهم سازد.

وی با اشاره به دو موضوع اشتغال و کارآفرینی در ایران گفت: با وجود مراکز آموزش عالی متعدد در استان اصفهان، پتانسیل بسیار قابل توجه برای توسعه کارآفرینی وجود دارد.

وی خواستار جستجو در عمق مشکلات بیکاری در ایران شد و گفت: یونیدو آماده همکاری برای ریشه یابی مشکلات کارآفرینی و اشتغال زایی با ایران است و براساس آن پروژه‌هایی طراحی و مدل مورد نیاز را اجرایی می‌کند.

وی نیاز سنجی جامعه صنعتی استان اصفهان از نظر مهارت‌های مورد نیاز را یکی از راهکارهای حل مساله اشتغال زایی برشمرد و گفت: آموزش بر اساس نیاز بازار از جمله مهم‌ترین اصول اشتغال زایی در یک اقتصاد است.

وی اضافه کرد: در تجربه کشورهای مختلف مراکز آموزش و کارآفرینی کیفیت لازم را برای پوشش نیازهای صنعت آن کشور نداشتند و یکی از اقدامات مهم در این راستا اصلاح دوره‌های آموزشی است.

وی دسترسی به منابع مالی را یکی دیگر از چالش‌های کارآفرینی در کشور‌ها برشمرد و گفت: سیستم‌های داخلی کشور‌ها از نظر قانون و مقررات در موضوع تامین مالی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال زایی با مشکلاتی روبروست که نیازمند اصلاح است.

وی توجه به بنگاههای کوچک و متوسط را از رویکردهای مهم یونیدو در کشورهای مختلف عنوان کرد و گفت: با افزایش سطح سرمایه گذاری در هر منطقه و ایجاد شبکه‌های توسعه دانش و تکنولوژی می‌توان شاهد ارتقا کارآفرینی در این جوامع بود.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران گفت: اینکه با تحریم‌ها چگونه رفتار کنیم یک پیش فرضی است که می‌توان با ایجاد خوشه‌های توسعه بر اساس زنجیره ارزش، اشغال زایی واحدهای اقتصادی را تقویت کرد.

وی با اشاره به تجربه یونیدو در برگزاری دوره‌های اموشی و برنامه ریزی برای فرهنگ سازی کارافرینی در بین کشور‌ها گفت: جذب سرمایه گذار برای طرح‌های کارآفرینی نیازمند اعتماد سازی و برنامه ریزی دقیقی است که یونیدو در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است.

وی آموزش را یکی از رکن‌های اصلی فعالیت یونیدو برشمرد و گفت: ایجاد platform «سکو» به عنوان مراکز تجزیه و تحلیل داده‌های اطلاعاتی آموزش کارآفرینی و سرمایه گذاران از جمله اقدامات یونیدو در کشورهای آفریقایی بوده که با موفقیت‌هایی در این زمینه روبرو بوده است.

وی تاکید کرد: platform برای ایران بایستی بر اساس اطلاعات این کشور سازمان دهی شود تا جوانان بتوانند در قالب این سیستم سرمایه گذاران را به سوی خود جذب کنند.

وی مدل تجاری(business model) را برای توسعه کارآفرینی و جذب سرمایه گذاران ایرانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: این مدل بر اساس شرایط اقتصادی ایران و در راستای توسعه زنجیره ارزش طراحی می‌شود.

وی ایجاد ارتباط صحیح ببین کارآفرین و سرمایه گذار را مهم ارزیابی کرد و گفت: بر اساس مدل پیشنهادی یونیدو ایجاد رابطه برد _ برد بین کارآفرین و سرمایه گذار مورد توجه قرار گرفته است.

«الساندرو آمادیو» نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) با اشاره به به اینکه مساله اشتغال زایی و چگونگی فایناس منابع، دو مساله‌ای که در تمامی دنیا با آن روبرویم گفت: یک دستور العمل و راهکار مشخصی برای این دو مساله وجود ندارد.

وی خواستار مشخص شدن مشکلات کارآفرینی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در استان اصفهان شد و گفت: متمرکز شدن بر نقاط کلیدی، ارایه پیشنهادات در قالب پروپوزال برای حل این مشکلات مراحل فعالیت یونیدو در هر کشور متقاضی است.

وی اضافه کرد: در ابتدا باید وضعیت موجود را به درستی بشناسیم و عواملی که سبب شده جوانان نتوانند جذب بازار کار شوند را بررسی و راهکارهایی حل آن را در قالب یک قرارداد همکاری اجرایی می‌کنیم.

وی تحریم‌های اقتصادی را یکی از موانع پیش روی کارآفرینی ایران برشمرد و گفت: با وجود این تحریم‌ها می‌توان راهکارهایی تقویت کارآفرینی را دنبال کرد.

«مصطفی رناسی» رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در این نشست گفت: اصفهان یکی از شهرهای مهم صنعتی ایران به شمار می‌آید که در کنار وجود مراکز آموزش عالی متعدد همواره نقش موثری در معرفی کارآفرینان به کشو. ر داشته است.

وی با اشاره به سفر مسوولین یونیدو به اصفهان گفت: اتاق اصفهان تلاش دارد که با همکاری یونیدو، نقشه راهی برای کارآفرینی استان اصفهان طراحی شود و از تجارب این سازمان بین المللی در سایر کشور‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت و توانایی نیروی انسانی در استان اصفهان گفت: عملیاتی شدن ایده‌های کارآفرینی و چگونگی فایناس برای عملیاتی شدن ایده‌ها از موضوعات مورد همکاری اتاق اصفهان و یونیدو است.

«علی صفرنورالله» مسوول کمیته کنسرسیوم‌های صنعتی کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود استان اصفهان در بخش نیروی انسانی گفت: با استفاده از تجارب یونیدو می‌توان شاهد توسعه کارافرینی در استان باشیم

نشست مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان(مپفا) وابسته به اتاق اصفهان با مسوولین یونیدو از ۱۴ الی ۱۷ در اتاق اصفهان برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز