خبرگزاری کار ایران

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش در فارس :

امید اجتماعی مردم روزانه در حال کاهش است/ معتقد نیستم کشور به بن بست رسید‌ه است

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۶۹۱

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش در استان فارس با بیان اینکه بعضی رقابت ها در آستانه انتخابات به اوج خود می رسد گفت: در این شرایط هر یک از جناح های سیاسی به جای تخریب باید برنامه عملی خود را برای اداره کشور بیان کنند.

جمیله کریمی در نشست هم اندیشی با عنوان نقد رسانه‌ای، بازآفرینی امید اجتماعی که با حضور جمعی از فعالان رسانه استان برگزار شد، افزود: جامعه ما در شرایطی قرار گرفته است که امید اجتماعی مردم روز به روز در حال  کاهش است و روزانه آثار آن را در جامعه می بینیم.

کریمی بسیاری از  اختلالات فردی همچون افسردگی و اضطراب فراگیر که دامن نسل جوان را گرفته و  اختلالات رفتاری در عرصه اجتماعی مانند قانون‌شکنی، هنجارشکنی و پرخاشگری را  حاصل ناامیدی در جامعه دانست و عنوان کرد:  رسانه‌ها در این مقطع زمانی رسالتی تاریخی  بر عهده دارند که انجام این رسالت مستلزم آن است که دریابند چگونه می‌توانند در بازآفرینی امید اجتماعی جامعه نقش داشته باشند و کارکرد خود را  با این موضوع تطبیق دهند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که امروزه رسانه ها باید به آن توجه کنند  تغییر گفتمان از فضای احساسی حاکم بر جامعه به سوی فضای عقلانی است.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نو اندیش استان فارس اعتقاد دارد که حلقه مفقوده جامعه امروز حکم فرمایی برپایه عدالت و انصاف در مناسبات اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: با تزریق امید به جامعه وجدان عمومی به کمک جامعه ای که اعتمادش را از دست داده ، می‌آید.

کریمی با یادآوری اینکه امروز بی اعتمادی صرفاً بین حاکمیت و مردم نیست، بیان کرد:  مردم به مردم‌ نیز بی‌اعتماد شده اند که این نوع بی اعتمادی بسیار خطرناک  است.

 وی با بیان‌اینکه رسانه ها باید  از مسئولان بخواهند بستر استفاده از  فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود را به نحو مطلوب‌تری  فراهم کنند ، این راهکار را سبب از بین رفتن ناامیدی و پویایی جامعه برشمرد.

دبیر جمعیت زنان مسلمان  نو اندیش فارس با تاکید بر اینکه معتقد نیستم کشور به بن بست رسیده اظهار کرد:  قرار نیست فعالان سیاسی و اجتماعی ذهن خود را درگیر مسائلی کنند که دشمنان آنها را ترسیم کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز