خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم مطرح کرد:

فعالیت 43 پارک علم و فن‌آوری در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۴۸۴

وزیر علوم با اشاره به فعال بودن 43 پارک علم و فن‌آوری در کشور و بهره‌مندی این پارک‌ها از جوانان نخبه گفت: اگر پارک‌های علم و فن‌آوری در کنار مراکز آموزش عالی قرار گیرند، ارتباط صنعت و دانشگاه بهتر از گذشته خواهد شد .

به گزارش ایلنا منصور غلامی امروز سه شنبه در آیین عملیات احداث نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها، علم و ثروت برای جامعه تولید کند، سرمایه‌گذاری در مسیر تجهیز و توسعه فعالیت‌های دانشگاهی را موجب رشد کل جامعه دانست.

وزیر علوم با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه‌ها، ابعاد و تاثیری جهانی دارد، گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها در کشور گام‌های خوبی برای تامین منابع مالی مورد نیاز برداشته‌اند.

وی توانمندسازی دانشگاه‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز را از رویکردهای وزارت علوم بیان و اضافه کرد: همان‌گونه که در برنامه ششم توسعه مطرح شده، هر واحد آموزش عالی باید با استفاده از ظرفیت‌های خود هم در زمینه تولید علم هم در بحث تولید ثروت تلاش کند.

وزیر علوم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف علمی، بازدهی و سودآوری مناسبی خواهد داشت، اهتمام استان فارس برای جذب سرمایه‌گذار علمی را ویژه خواند و گفت: سودآوری سرمایه گذاری در زمینه علمی، نسل امروز و آیندگان را بهره مند خواهد کرد.

غلامی همچنین مراکز رشد را عاملی برای توسعه ارتباط بین علم و صنعت دانست و با اشاره به وجود بیش از 196 مرکز رشد در کنار دانشگاه‌ها در کشور، این واحدها را مراکزی برای کسب ثروت نیز ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز