خبرگزاری کار ایران

آقازاده خبر داد:

نرخ بیکاری در استان مرکزی کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۳۹۰

استاندار مرکزی در نود و دومین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان تحقق مصوبات نشست های ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی را به عنوان وظیفه به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایلنا، علی آقازاده اظهار کرد: مسئولان استان این مصوبات را مورد پیگیری قرار دهند تا نتیجه اثربخشی از آن حاصل شود.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان سامانه «نیپا» نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند و اطلاعات و عملکرد این ستاد در حوزه تا پایان سال جمع آوری شود.

استاندار مرکزی گفت: این استان در برگزاری نشست های ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی و تحقق مصوبات در کشورجزء استان‌های موفق شناخته شده است.

وی گفت: علیرغم تلاش‌های زیادی که استان‌های دیگر در جهت کاهش نرخ بیکاری خود انجام داده‌اند، طبق اعلام مرکز آمار ایران تا پایان پائیز 97، استان مرکزی با نرخ بیکاری 6.9 درصد دومین استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری است.

وی اظهار داشت: احتمال این که با کسب این شاخص در استان؛ پایتخت نشینان استان مرکزی را استان برخوردار محسوب کنند و از برخی امتیازها محروم شویم، دور از انتظار نیست اما مسئولان ما باید با هوشیاری مراقب باشند تا حق استان مرکزی ضایع نشود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه تصور عده‌ای این بود که اقتصاد ایران در سال 97 دچار تزلزل می‌شود، اما در پایان پاییز سال 97 توانسته‌ایم به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنیم.

استاندار مرکزی عملکرد استان در سال جاری را رضایت‌بخش و قابل دفاع عنوان کرد و افزود: با این وجود سعی ما بر این است تا با تلاشی یکپارچه عملکرد خود را بهبود بخشیم و باید بدانیم هنوز هم خیل زیادی از جوانان جویای کار وجود دارند که امیداریم با همت کارآفرینان، صنعتگران و مسئولان مربوطه، مشکل این قشر از جامعه نیز برطرف شود.

آقازاده کار مسئولان و دستگاه‌های اجرایی را برای حفظ و استمرار این دستاوردها در سال آینده مشکل دانست و ابراز امیدواری کرد تا با تلاش و همت مضاعف بتوان رضایت حداقلی مردم را جلب کرد و شاهد استمرار این روند رو به رشد در همه زمینه‌ها باشیم.

آقازاده در ادامه خواستار تذکر کتبی به شهرداری اراک در خصوص کم توجهی در سهمیه قیر از راه وشهرسازی شد.

وی اظهار داشت: اکنون که دستگاه ها نسبت به جذب سهمیه قیر اقدام نکرده اند راه و شهرسازی استان این سهمیه را در شهرستان ها توزیع کند.

گفتنی است در این نشست پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و سازمان صنعت و معدن استان مرکزی گزارشی از فعالیت دستگاه های خود ارایه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز