خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:

تشکیل 325 پرونده در طرح نظارت اربعین/ مجوز پنج شرکت هواپیمایی باطل شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۵۰۷

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: ما اخطار می‌کنیم که تمامی موارد را رصد می‌کنیم و از اولین روز عرضه خدمات به زائرین گشت‌های ما شروع به فعالیت کرده‌اند به طوری که بر اساس گزارش‌های رسیده سه شرکت اتوبوسرانی در تهران که اقدام به گرانفروشی به زائران کرده بودند ضمن تشکیل پرونده 80 میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یاسر رایگان در مورد تعداد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات در سال جاری گفت: در هفت ماه امسال نزدیک به 49 هزارو879 پرونده تشکیل و 49 هزار میلیارد ریال جریمه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از زمان تشکیل طرح نظارت اربعین هفتصدو 224 واحد تخلف صورت گرفته که برای 325 واحد آن پرونده تشکیل شده است.

رایگان با اشاره به پرونده‌های گرانفروشی گفت: براساس بازرسی‌های صورت گرفته شاهد گرانفروشی پنج شرکت هواپیمایی بودیم که طبق قانون مشمول جریمه و ابطال مجوز شدند و تا یک سال اجازه فعالیت نخواهند داشت و جریمه ۱۹۳میلیارد ریالی برای یک مورد مطرح بود.

وی گفت: در مورد گرانفروشی خودرو نیز یکی از معضلات ما عدم ارائه خدمات پس از فروش است به ویژه برای نمایندگان خودروهای خارجی که در این مورد 319 پرونده در تهران در حال رسیدگی است.

وی افزود: در پرونده‌های رسیدگی به گرانفروشی موبایل نیز در یک مورد 102 میلیارد ریال و در مورد دیگر 26 میلیارد ریال و شرکت دیگر 19 میلیارد ریال جریمه شدند. همچنین چهار پرونده به دلیل اختفا و عدم عرضه تشکیل شده است.

رایگان ادامه داد: متاسفانه شاهد بودیم که بلیت‌هایی که به ارزش یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 200 هزار تومان بودند به قیمت 2 میلیون تومان به زائران عرضه می‌شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات ضمن هشدار به رصد گرانفروشی‌ها گفت: ما اخطار می‌کنیم که تمامی موارد را رصد می‌کنیم و از اولین روز عرضه خدمات به زائرین، گشت‌های ما شروع به فعالیت کردند به طوری که بر اساس گزارش‌های رسیده سه شرکت اتوبوسرانی در تهران که اقدام به گرانفروشی به زائران کرده بودند ضمن تشکیل پرونده 80 میلیون ریال جریمه شدند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسافرت‌های زمینی و هوایی، از زائرین محترم تقاضا داریم از پرداخت نرخ‌های بیشتر از نرخ مصوب خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی ما را در جریان بگذارند تا در اسرع وقت در ادارات کل و دستگاه‌های گشت رسیدگی شوند.

رایگان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در غرب تهران بلیت‌های زمینی را بسامان کردیم چون در ترمینال غرب مواردی بود که با مسافر اتمام حجت می‌کردند که گرانفروشی را به سازمان‌های رسیدگی کننده اطلاع ندهند و ما خواهشمندیم در صورت مشاهده این گونه موارد ما را مطلع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز