خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

بیش از 15 میلیارد دلار تولیدات دامی در کشور/ نقش پررنگ دامپزشکی در سلامت جامعه

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۴۴

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از 15 میلیارد دلار تولیدات دامی در کشور داریم که ثمره تلاش‌های دامپزشکی در بهبود و سلامت دام است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در همایش روز ملی دامپزشکی که امروز شنبه 14 مهر در مرکز همایش رازی برگزار شد اظهار کرد: نقش سلامت دامپزشکی نقشی اثربخش و حیاتی در تغذیه انسان‌ها دارد و این نقش بسیار پررنگ است. دامپزشکی تامین پروتئین جامعه را برعهده دارد و اگر بخشی از نقش آنها دچار نارسایی شود تاثیر بالایی بر جامعه می‌گذارد.

وی افزود: نقش دوم دامپزشکی که بسیار حائز اهمیت است نقش تغذیه‌ای و نقش سوم این افراد در اقتصاد و پایداری کشور است که این نقش هم در اقتصاد ملی و هم در پایداری اقتصاد واحدهای تولیدی ما موثر است.

حجتی در رابطه با میزان تولیدات دامی در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 15 میلیارد دلار تولیدات دامی به صورت سالانه در کشور تولید می‌شود که اعم از گوشت، شیر، تخم مرغ و مرغ و دیگر محصولاتی است که سهم دامپزشکی در این بین بسیار حیاتی است.

وی در ادامه افزود: کوچکترین نارسایی در این زمینه‌ها بحران‌آفرین است و به تولید ضربه می‌زند. نمونه آن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است که سال گذشته به اوج رسید و تولیدکنندگان مرغ را با مشکلات بسیاری مواجه کرد که خسارات فراوانی را به بار آورد و تولیدکنندگان سال‌های سال با آن درگیر خواهند بود.

حجتی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ما کمتر به نقش دامپزشکی توجه داریم و جامعه ما شناختی نسبت به این افراد ندارد. اگر این شناخت‌ها وجود داشت جامعه دامپزشکی با کمبود منابع مواجه نبود. امکانات اگر تامین می‌شد جامعه دامپزشکی به راحتی واکسن‌های مورد نیاز را تولید می‌کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: من از همه دست‌اندرکاران چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی که در این زمینه فعال هستند تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم نارسایی‌های موجود را از میان برداریم.

وی افزود: ما فراموش نکرده‌ایم تا چند سال گذشته 10 هزار تن آب‌نمک به کشور وارد می‌شد اما در حال حاضر ما از صادرکنندگان اصلی لبنیات هستیم و جزو 10 کشور تولیدکننده گوشت مرغ و تخم مرغ در دنیا محسوب می‌شویم. این صنعت در حال گسترش است و دلیل آن تلاش‌های دامپزشکی و تولیدکنندگان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز