خبرگزاری کار ایران

حسینی مطرح کرد:

​احیای صنایع دستی سنتی فراموش شده در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۰۰۹

​مسئول آموزش های سه گانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه ریزی جهت احیای صنایع دستی سنتی فراموش شده این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید صادق حسینی با اعلام این خبر تصریح کرد: قدمت تولیدات صنایع دستی در این استان قابل توجه بوده و برخی رشته‌های تولیدی در طول سال های اخیر به فراموشی سپرده شده است.

وی تاکید کرد: با هدف تقویت تولیدات و معرفی قدمت تاریخی صنایع دستی استان و ممانعت از فراموشی برخی رشته های صنایع دستی، موضوع احیای تولیدات در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول آموزش‌های سه گانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: از جمله احیای سه هنر مسگری، پالان دوزی و آلاچیق سازی  در فاز نخست برنامه ریزی شده است.

حسینی همچنین به تدوین برنامه جامع آموزش صنایع دستی در دو بخش عمومی و تخصصی اشاره و تصریح کرد: در بخش عمومی 20 رشته و در بخش آموزش های تخصصی 11 رشته پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد اصلی دوره های آموزشی حوزه صنایع دستی تقویت فروش و طراحی و بسته بندی است و همچنین دوره های بازآموزی ویژه مربیان نیز طراحی شده است.

به گفته مسئول آموزش های سه گانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در برگزاری برنامه های آموزشی از ظرفیت مراکز دانشگاهی و دستگاه های اجرایی نیز استفاده می شود.

وی همچنین به استفاده از تجربه و توان علمی و هنری پیشکسوتان صنایع دستی استان اشاره و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت داخل و خارج استان در دوره های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز