خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

طرح ساماندهی مجموعه «شیخ جبرئیل» توسط میراث فرهنگی اردبیل اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۷۹۲

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای طرح ساماندهی مجموعه شیخ جبرئیل توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جریان بازدید استاندار اردبیل از مجموعه تاریخی شیخ جبرئیل تصریح کرد: پیش از این موضوع واگذاری ساماندهی محوطه این اثر تاریخی به شهرداری اردبیل مطرح بود.

وی تاکید کرد: بعد از بررسی و همفکری با مسئولان استان و تجمیع نظرات، اجرای طرح ساماندهی از جمله مرمت اثر تاریخی، نگه داری و احیا و همچنین ساماندهی محوطه با توجه به تخصصی بودن طرح و نیز ضرورت کیفیت خدمات همچنان توسط میراث فرهنگی استان عملیاتی خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این بنا، آرامگاه پدر شیخ صفی الدین اردبیلی جد خاندان صفوی و تنی چند از بزرگان صفوی است و از اهمیت تاریخی قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: در طرح ساماندهی علاوه بر مرمت بنا، نورپردازی محوطه، احداث سرویس بهداشتی و طراحی و اجرای فضای سبز درخور شأن این اثر تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

فلاحی تصریح کرد: کارشناسان و معماران بومی استان توانمندی قابل قبولی برای اجرای طرح ساماندهی دارند و بی شک تمامی توان اداره کل نیز به این منظور به کار گرفته خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح ساماندهی نیز اضافه کرد: برای اجرای طرح ساماندهی 400 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی درخواست شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص به موقع این اعتبارات طرح ساماندهی در کمترین زمان ممکن آغاز شده و در این مجموعه تاریخی شاهد تحول قابل توجه باشیم.

وی همچنین از نصب تابلوی جدید معرفی این اثر تاریخی خبر داد و تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان عزم راسخ برای ساماندهی و معرفی در سطح جهانی و ملی این اثر تاریخی دارد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این اثر تاریخی می تواند به عنوان پایگاه ملی پژوهشی به ثبت برسد و این مهم نیز از سوی این نهاد اجرایی دنبال می شود.

وی تاکید کرد: در نظر داریم یکی از برنامه های روز اردبیل در محوطه این مجموعه تاریخی برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز