خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اردبیل:

2 اثر نفیس دوره صفوی اردبیل در معرض دید عموم قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۵۵۳

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دو اثر نفیس دوره صفوی اردبیل برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: این دو اثر نفیس همزمان با مراسم تجلیل از میراث داران فرهنگی اردبیل معرفی شد.

وی افزود: یکی از این دو اثر شامل خنجر شاه عباس صفوی منقوش به جمله «جهان منتظر توست یا مهدی (عج)» است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: اثر دیگر قرآن خطی بود که هر دو به گنجینه شیخ صفی الدین اردبیلی وقف شدند.

به گفته فلاحی این اقدام فرصتی برای آشنایی نسل جوان با تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است و می تواند به بازیابی هویت تاریخی منجر شود.

وی با تاکید به اینکه یکی از بازه های زمانی  طلایی در تاریخ استان اردبیل، دوره صفوی است، اضافه کرد: معرفی این برهه از تاریخ به ویژه برای نسل جوان اهمیت ویژه دارد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جد خاندان صفوی، شیخ صفی الدین اردبیلی به حد مطلوب معرفی نشده و ضروری است در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشیم.

فلاحی با اذعان به انسجام کشور بعد از آغاز حکومت شاه اسماعیل صفوی و انتخاب تشییع به عنوان مذهب رسمی ایران ادامه داد: حق مطلب در معرفی این چهره فاخر ادا نشده است.

وی متذکر شد: انتظار می رود سازمان های مردم نهاد، اهالی فرهنگ و هنر، اساتید دانشگاه و دستگاه های فرهنگی در معرفی چهره ها و آثار فاخر دوره صفوی یاریگر ما باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز