خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

ثبت جهانی برخی آثار تاریخی و طبیعی اردبیل با جدیت دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۴۲

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ثبت جهانی برخی آثار تاریخی و طبیعی این استان با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در دیدار با کارکنان معاونت میراث فرهنگی این اداره کل تصریح کرد: استان اردبیل آثار متعدد تاریخی و طبیعی با قابلیت ثبت جهانی را دارد.

وی با ذکر مثالی به کوه سبلان به عنوان اثر فاخر طبیعی، تاریخی این استان اشاره و تاکید کرد: انتظار می رود ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی استان به همت کارکنان معاونت میراث فرهنگی قویا پیگیری شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: ضروری است اعتبارات لازم برای مطالعه و ثبت آثار نیز با پیگیری و تعامل با سازمان مرکزی جذب شود.

فلاحی با تاکید به اینکه معاونت میراث فرهنگی از بخش های کلیدی این اداره کل است، ادامه داد: در این حوزه لازم است با یکپارچه کردن فرایندها و اقدامات استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی متخصص موجود داشت.

وی با تاکید به اینکه نیروهای توانمند و چهره های متخصص و دانشگاهی در این معاونت مشغول به کار هستند، خواستار استفاده بهینه از ظرفیت نیروی متخصص شد.

منصور عالی قدر معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز به ثبت 906 اثر از جمله 120 بنای تاریخی در استان اشاره کرد.

وی متذکر شد: روند ثبت ملی آثار از سال 86 شتاب گرفته و هم اینک کاوش های باستان شناسی نیز در چهار سایت تاریخی انجام می شود.

عالی قدر به ضرورت تخصیص به موقع اعتبارات به این معاونت اشاره و تاکید کرد: با تمام قوا آماده استفاده بهینه از امکانات و نیروهای متخصص و دانشگاهی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز