خبرگزاری کار ایران

هواشناسی یزد هشدار داد؛

سه شهرستان استان یزد در وضعیت ناسالم قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۲۷۶

کارشناس هواشناسی استان یزد با اشاره به افزایش آلایندگی گفت: شاخص آلودگی هوا در شهرهای یزد، میبد و اردکان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا شیرغلامی با بیان اینکه طی چند روز آینده جوی نسبتا پایدار بر استان حاکم خواهد بود اظهار داشت: بر اثر پایداری جو و سکون نسبی هوا شاهد غلظت آلاینده های جوی در مراکز صنعتی و پرتردد شهری استان به ویژه دشت یزد اردکان خواهیم بود.

وی افزود: طبق آمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی دیروز و امروز شنبه شاخص آلودگی هوا در شهرهای یزد، میبد و اردکان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

شیرغلامی از ادامه این وضعیت تا اواسط هفته جاری خبر داد و گفت: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده همچنین اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها از موارد مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: به همه شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان زیر هشت سال توصیه می‌شود که از تردد غیر ضرور در سطح شهر و فعالیت سنگین در فضای باز بپرهیزند.

کارشناس هواشناسی استان یزد ادامه داد: از لحاظ دمایی طی روز های آینده همچنان تداوم سرمای شبانه و حتی کاهش دمای شبانه پیش بینی می شود و دمای امروز یزد از دوازده درجه سانتیگراد بالای صفر تا یک درجه زیر صفر در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز