خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان یزد خبر داد؛

افزایش ابر و سرعت باد و کاهش دما/اولین بارش پاییزی در راه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۶۲۸

کارشناس هواشناسی استان یزد گفت: اولین بارش سال زراعی جدید را در روز یکشنبه خصوصا در ارتفاعات استان پیش بینی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدعباس میرحسینی با اشاره به الگوهای جوی که از صبح شنبه تغییرات آب و هوایی را رقم زده اظهار داشت: از ظهر شنبه تا یکشنبه شب با توجه به نزدیک شدن موج جوی به استان، افزایش ابر و سرعت باد و احتمال بارش‌های پراکنده را به عنوان اولین بارش سال زراعی جدید پیش بینی می‌شود. 

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه تغییرات دمایی ناچیز خواهد بود ادامه داد: البته این بارش‌ها از سمت غربی تا سمت شرقی استان و به صورت محدود در برخی مناطق خصوصا ارتفاعات خواهد بود. 

محمدمهدی جوادیان زاده؛ مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد هم با اشاره به کاهش منابع آبی استان اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌ها و داده‌های موجود اینطور برآورد می‌شود که در پاییز بارندگی‌ها کمتر از میزان نرمال است و تامین آب با تنش و سختی همراه است. 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای مدیریت تامین و مصرف در سطح استان انجام شده است افزود: تلاش شده مخازن جدید به عنوان ذخیره در مدار بهره برداری قرار گیرد که ۵۰ هزار مترمکعب وارد مدار مصرف می‌شود. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه ۱۰۰ مجوز برای تعمیر چاه‌های موجود صادر شده و درخواست‌هایی برای حفر چاه جدید نیز صورت گرفته است عنوان کرد: تلاش داریم در مدیریت مصرف نیز که به عهده شهروندان است با فرهنگ‌سازی و آموزش پاییز خشک را پشت سر بگذاریم و تنش آبی را به کمترین میزان برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز