خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

تخریب راه آسفالته در اثر فرونشست زمین در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۱۵۲

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست از ظهور پدیده فرونشست زمین خبر داد و گفت: راه آسفالته هرات در این شهرستان در اثر فرونشست زمین تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهدی حیدری با بیان اینکه فرونشست زمین مرگ خاموش سفره آب زیرزمینی است اظهار داشت: شهرستان خاتم تاکنون با این پدیده مواجهه نداشته و برای اولین بار در دشت هرات و در منطقه حسن قرائیه این آسیب دیده شده است. 

وی بیان کرد: وقوع سیلاب‌های اخیر در گستره وسیع در مرداد ماه ۱۴۰۱ باعث شد آثار فرونشست زمین که تاکنون پنهان بوده و در اثر برداشت بی‌رویه و بدون اصول و همراه با افت مستمر سطح آب سفره زیرزمینی بوجود آمده نمایان شود. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست اضافه کرد: این پدیده در چاه‌های شهید رحیمی، چاه شور و چاه مفتح قابل مشاهده است که حتی به جاده آسفالت هرات به هرابرجان نیز رسیده و جاده را قطع کرده است. 

حیدری ادامه داد: اگر بخواهیم اثر این پدیده کمتر شده و در آینده به کشاورزان و مردم شهر هرات خسارتی وارد نشود باید در اولین گام، برداشت از سفره آب زیرزمینی را کاهش دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کنترل برداشت از چاه و سفره با کنتورهوشمند انجام می‌شود باید میزان برداشت از سفره را مدیریت کنیم تا صدمات جبران ناپذیر به آبخوان وارد نشود. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست تصریح کرد: در صورت گسترش پدیده فرونشست، امیدی به احیای سفره در آینده با وجود بارش نیز نخواهد بود و کاهش حجم ذخیره سفره به دلیل فشردگی لایه‌های آبدار قبلی، باعث مرگ تدریجی آبخوان و در نهایت نابودی سفره آب زیر زمینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز