خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران مطرح کرد؛

با بودجه های دولتی نمی توان مترو ساخت/ کمبود بیش از ۸ هزار اتوبوس در حمل و نقل تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۴۵۵

شهردار تهران گفت: در سند جامع حمل و نقل تهران باید ۱۱ هزار اتوبوس در تهران وجود داشته باشد اما در حال حاضر دو هزار و ۵۵۰ اتوبوس در شهر فعال است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا زاکانی در همایش روز ملی حمل‌ونقل در مشهد، اظهار کرد: اتفاقات اخیر سناریوهایی است که دشمنان طراحی کردند اما ملت ما استوار است؛ زمانی که برای مردم گشایش، آسایش و آگاهی فراهم شود دیگر دشمنان نمی‌توانند اثار سو خود را بگذارد.

وی ادامه داد: امروز فرصت بی نظیری برای ما در راستای خدمت فراهم شده و هیچ وقت تا امروز این چنین همگرایی در ظرفیت‌های کشور وجود نداشته است.

شهردار تهران گفت: مجموعه‌های مختلف کشور در مسیر خدمت هستند اما مجموعه‌ای به نام مدیریت شهری و شورا سطح تماس زیادی با خدمت دارند که ظرفیت بالای خدمتگذاری را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اگر مدل ارائه خدمت درستی طراحی کنیم که در هم آمیخته با زیست بوم واحد باشد، به سرعت می‌توانیم رتبه بالایی در رضایت مردم کسب کنیم و نگذاریم امید در جامعه خشک شود.

شهردار تهران تصریح کرد: در پیمایش و نظرسنجی در شهر تهران بزرگترین مشکل مردم ترافیک، آلودگی هوا و ... است و نقش شهرداری‌ها در رفع مشکلات نقش فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند خود را در نقطه‌ای بنشاند که شرایط جامعه را به سمت زیست مطلوب سوق دهند.

زاکانی اظهار کرد: هر مجموعه‌ای برای خود سیاهه مشکلات دارد مثلا در کلان شهر تهران درگیر آلودگی هوا و آلودگی صوتی هستیم که باید به مناسبت این روز به آن توجه کنیم؛ منابع کشور محدود است و سال گذشته ۶ میلیون برای حمل و نقل ریلی و امسال ۱۲ میلیون در نظر گرفته شده است که طبیعتا منابع دولتی نمی توان بار مشکل شهر را حل کند.

وی افزود: مثلا در حوزه مترو به این نتیجه رسیدیم که برای این حوزه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است تا سال ۱۴۲۰ بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم اما ما به مدلی رسیدیم که از طریق مترو هزینه ساخت آن را فراهم کنیم و بتوانیم تا سال ۱۴۰۸ ان را به بهره برداری برسانیم؛ لذا مولد سازی امکانات شهرداری‌ها مهم است اما در کنار آن مجلس و دولت نیز باید سهم خود را به مردم پرداخت کنند.

شهردار تهران گفت: اعتبار سال گذشته برای ساخت ۵۸ متر مترو است و امسال با افزایش بودجه می‌توان ۱۵۰ متر بسازیم و هیچ راهی ندارد جز اینکه همه دست به دست هم دهیم و از طریق مولد سازی و مشارکت موضوع را حل کنیم.

زاکانی بیان کرد: در سند جامع حمل و نقل تهران باید ۱۱ هزار اتوبوس در تهران وجود داشته باشد اما در حال حاضر دو هزار و ۵۵۰ اتوبوس در شهر فعال است؛ یعنی ما به ازای کمبود ناوگان بار را به دوش مردم منتقل و ترافیک و آلودگی هوا را تشدید میکنیم.

وی اضافه کرد: حل این مشکل نیازمند اهتمام کشوری است و باید مجموعه شهرداری‌ها دست به دست یکدیگر دهند تا بار از دوش مردم برداشته شود؛ ما در مجمع کلانشهرها نقشی که می‌توانیم ایفا کنیم انتقال تجربیات موفق مجموعه‌ها به یکدیگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز