خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد:

رویکرد شهرداری اتمام پروژه های نیمه تمام است/ ورود یک هزار اتوبوس تا پایان دوره به ناوگان مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۳۷۳

شهردار مشهد گفت: برای تکمیل ناوگان عمومی ۲ هزار و پانصد دستگاه اتوبوس نیاز داریم در سه مرحله ۸۳ ، ۲۷ و ۳۳ دستگاه در این دوره محقق شده است و امیدواریم در پایان دوره این عدد را به هزار برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید عبدالله ارجائی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از روز اول سیاست ما اتمام پروژه های نیمه تمام بود. وقتی کارگاه نیمه تمامی باقی میماند چند اشکال ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: اولین ایراد بلاتکلیفی نیروهای انسانی است زیرا پیمانکار نمیتواند کارگر را بدون دستمزد وادار به فعالیت کند. دومین نکته ای که وجود دارد این است که اگر به یک پروژه عمرانی پول تزریق نشود، زمان اجرای آن طولانی می شود و مردم دچار مشکل می شوند.

ارجائی افزود: یکی از مگا پروژه‌های این دوره توسط یکی از اعضای شورای شهر اعلام شد، قرار بود زمین را ۴۰۰ هزار تومان بخریم اما بعد از این مصاحبه به ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. من میتوانم مگاپروژه ها را برای شما لیست کنم اما بیت المال از آن آسیب می بیند و به نفع مردم نیست.

شهردار مشهد در خصوص مترو نیز گفت: در حوزه مترو فاز یک خط ۳ را سعی میکنیم با کمک دولت به بهره برداری برسانیم که اتفاق بزرگی خواهد بود.

وی بیان داشت: در حاشیه شهر مشهد یکی از پروژه هایی که کلنگ آن زده شده پیمانکار ندارد من چطور می توانم آن پروژه را ادامه دهم؛ این پروژه کمیسیون ماده ۵ دارد اما طرح ندارد و این مسئله امکانپذیر نیست! سعی میکنیم در دو سه ماه آینده اسناد این پروژه‌های بزرگ را آماده و منتشر کنیم تا بتوانیم واحد مسکونی خوب برای بازآفرینی نقاط حاشیه شهر در قسمت شرق شهر ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه رکورد محقق شدن بودجه درآمدهای عمومی شهرداری سال گذشته شکسته شد؛ افزود: ما بودجه محقق شده شهرداری را ۲۱درصد تحویل گرفتیم یعنی در تاریخ ۱۵ مهر و یک ماه بعد، تعدادی از پیمانکاران تجمع میکردند. اما موفق شدیم بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیش‌بینی شده دوره قبل را وصول کنیم. 

ارجائی گفت: روزی که معاونت اقتصادی را تحویل گرفتیم عدد و رقم تحقق بودجه قابل ملاحظه نبود. بودجه درآمدهای عمومی در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰درصد محقق شد که یک رکورد بود. این در حالی است که بودجه درآمدهای شهرداری معمولاً در سال اول تغییر دوره به خاطر جابجایی مدیران محقق نمی شد.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس مدل حمل و نقلی جذاب برای مردم مشهد است، گفت: حدود ۱۳۰۰ اتوبوس را وقتی وارد شهرداری شدیم تحویل گرفتیم و بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اتوبوس ها در شهرهای مختلف در تعمیرگاه هستند که باید از این ۱۳۰۰ تا کم شود. 

وی افزود: در دوره قبل نیز طبق گزارشی که مدیر مربوطه به من داده ۱۸۳ دستگاه اتوبوس اضافه شده بود. برای تکمیل ناوگان عمومی ۲ هزار و پانصد دستگاه اتوبوس نیاز داریم در سه مرحله ۸۳ ، ۲۷ و ۳۳ دستگاه در این دوره محقق شده است و امیدواریم در پایان دوره این عدد را به هزار برسانیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه عمر ناوگان ما بالاست و هر تعداد اضافه می شود تعداد دیگری از آن کم می شود، گفت: توافقنامه تأمین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس اتفاقی خوب و به نفع مردم بود. تعدادی اتوبوس برقی نیز در سطح شهر در حال آزمایش شدن است که امیدواریم این آزمایش را با موفقیت سپری کند اگر از این اتوبوس‌ها جواب بگیریم با این اتوبوس هایی که محصول کشور خودمان است وارد قرارداد میشویم. همچنین تحویل نخستین اتوبوس‌ها پس از عقد قرارداد بین ۵ الی ۶ ماه زمان می‌برد.

وی در خصوص برخی اتهامات به نیروهای شهرداری نیز گفت: به معاونان ما و گذشته مدیریت شهری اتهاماتی وارد شده است که فعلا در حال بازپرسی است. به حقوقی شهرداری دستور دادیم در این مرحله از معاونان دفاع کند ولی اگر اتهامات ثابت بشود ما اولین نفر هستیم که برخورد می‌کنیم.

وی اظهار داشت: شهرداری برای معاونین وثیقه نگذاشته است و همچنین دادگاه نمی‌تواند وثیقه شهرداری را قبول کند اگر قبول کند خود دادگاه زیر سئوال رفته است. 

ارجائی افزود: ریاست ستاد مدیریت خدمات سفر در هر استان با استاندار آن است و این ستاد کمیته‌هایی دارد، مدیریت کمیته خدمات شهری با شهرداری است. البته در کمیته حمل‌ونقل عضو هستیم و استاندار فرمودند در کمیته اسکان نیز کمک کنید.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی اسکان را در خدمات سفر به میراث فرهنگی و گردشگری داده‌اند، گفت: ۶۰۰ هزار نفر- شب ظرفیت اسکان فراهم شده است کمک شهرداری نیز مربوط به حدود ۱۰ درصد این رقم است. در کمپ غدیر ظرفیت ۸ هزار نفر است و سعی می کنیم به ۱۴ هزار نفر برسانیم وقتی می‌خواهیم ظرفیت را افزایش دهیم باید خدماتی مانند نانوایی سوپرمارکت و سرویس های بهداشتی باید افزایش یابد.

شهردار مشهد ادامه داد: در هر صورت اگر ۶۰۰ هزار ظرفیت فراهم کنیم باز هم کم است برای همین شعار هر خانه یک زائرسرا را مطرح کردیم از شما رسانه ها می خواهم این مسئله را مطرح کنید تا توسط مردم مدیریت شود. 

 وی با اشاره به اینکه خط قرمزی برای کمک به دولت نداریم، بیان کرد: اگر شرکت های حمل و نقلی بخواهند کاری را که در اربعین با زائران در پایانه مسافربری کردند انجام دهند اتوبوس‌ها را وارد سیستم حمل و نقل بین شهری می‌کنیم.

وی در خصوص خدمت رسانی به بانوان و اینکه آیا محدودیتی برای برخی بانوان وجود دارد، گفت: معتقدم بحث حجاب باید فرهنگسازی شود. دانشگاه ها، آموزش و پرورش و خانواده ها همانطور که به سایر قوانین اسلام پایبند هستند، در این حوزه نیز آموزش دهند. فضای جامعه باید آرام باشد تا مردم به زندگی خود بپردازند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز