خبرگزاری کار ایران

واکنش چمران به ابلاغ قانون بلندمرتبه‌سازی/ با ارقام بودجه حمل و نقل، امکان کندن ۵۰ متر تونل مترو هم وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۴۳۹

رئیس شورای شهر تهران به ابلاغ قانون بلندمرتبه سازی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در جریان جلسه سی و دوم شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ابلاغ بلندمرتبه‌سازی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: بلندمرتبه‌سازی در سال ۹۶ در کمیسیون ماده ۵ طرحی تهیه و تصویب شد و قانون بلندمرتبه‌سازی سال ۹۵ لغو شد و از آن به بعد اگر ساخت وسازی انجام شد تخلف بوده است.

او ادامه داد: این مصوبه به شورای عالی معماری شهرسازی رفت و تا به حال پاسخی از آن بیرون نیامده بود. الان نیز نمی‌دانم و خبر ندارم. با ما مشورتی نکردند. البته در آن زمان نظرات خود را علاوه بر اینکه به صورت کتبی به کمیسیون ماده ۵فرستادم، نظرات خود را به عنوان کسی که در این زمینه تجربه داشت به صورت خصوصی نیز به شورای عالی معماری و شهرسازی فرستادم.

چمران با ابراز امیدواری از اینکه مصوبه شورای عالی برنامه خوبی باشد، گفت: پیشنهاد ما این بود که در نقاط خاص و در جاهایی که این کار می‌تواند صورت پذیرد، نه در خانه‌های مسکونی معمولی بلندمرتبه‌سازی آن هم با شرایطی از جمله رعایت فاصله انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره حذفیات بودجه در بخش حمل و نقل اظهار کرد: بودجه‌ای که به مجلس رفته بودجه خوبی نبوده، حتی از سال ۱۴۰۰ هم پایین‌تر است.

او ادامه داد: با این ارقامی که در بودجه گذاشتند شاید ۵۰ متر هم نشود یک تونل مترو کَند یا دو رام قطار خریداری کرد. دو رام که هیچی دو واگن شاید بشود خرید.

چمران با بیان اینکه میزان اعتبارات کم شده گفت: با این ارقام که نمی‌شود کاری کرد و باید اصلاحات اساسی کرد. هرچند سخت است که در مجلس این اصلاحات را انجام داد. اما اگر واقعا می‌خواهند تهران تکانی بخورد باید این اصلاحات را انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز