خبرگزاری کار ایران

آغاز اجرای طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۸۵۳

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای طرح پایش مراتع ییلاقی سمنان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ساماندهی و مدیریت چرای دام و صیانت از منابع ملی، کنترل و جلوگیری از چرای بی رویه دام از 20 خرداد در مراتع ییلاقی سمنان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمدعلی رضایی افزود: با شروع فصل چرای تابستانه در مراتع، طرح پایش در 15 مرتع از مراتع تابستانه شهرستان سمنان آغاز شد.

وی بیان کرد: اکیپ پایش که متشکل از کارشناسان مرتع، حفاظت و حقوقی شهرستان می باشند در راستای مدیریت چرای دام با کنترل مواردی از جمله کنترل پروانه چرای دام ، اجرای بند 48، عدم وجود دام مازاد در مرتع، استمرار دامداری و مرتعداری، ساماندهی و مدیریت چرای دام در مرتع، کنترل زمان ورود و خروج دام در مراتع و پرداخت عوارض پروانه چرا توسط بهره بردار را بررسی می کنند.

رضایی در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح، برقراری تعادل بین دام و مرتع از سوی دامداران ذیحق، استفاده صحیح از پوشش مراتع به منظور حفظ خاک، تقویت منابع آب،  اجرای دقیق و فنی طرح های مرتعداری و بررسی و انعکاس مشکلات مرتعداران در راستای اجرای پروژه ها است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: طرح اجرای طرح پایش مراتع ییلاقی با هدف ساماندهی و مدیریت چرای دام و صیانت از منابع ملی، کنترل و جلوگیری از چرای بی رویه دام از 20 خرداد در مراتع ییلاقی سمنان آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز