خبرگزاری کار ایران

بیمه اجتماعی اقشار آسیب پذیر روستایی با پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۹۹۴

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان سیستان و بلوچستان گفت: امکان انتقال سوابق بیمه‌ای فرد بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی به سایر صندوق‌ها مثل بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، نشست قرارگاه کرامت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و سازمان امور عشایر با حضور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سیستان و بلوچستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. 

این نشست با حضور خداداد اولیایی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان) و حسین سنجرانی (معاون استاندار سیستان و بلوچستان) و سایر بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. 

اولیایی با اشاره به نقش شوراهای اسلامی و دهیاران در توسعه پایدار، اظهار کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران با توجه به مسئولیتی که برعهده دارند برای تبیین خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران خصوصاً خدماتی که در توجه به اقشار مولد و همچنین آسیب‌پذیر روستایی و عشایری ارائه می‌شود، تلاش کنند. 

وی همکاری هر چه بیشتر دهیاران و شوراهای اسلامی با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را در بهره‌مندی جامعه هدف از مزایای آن، مؤثر عنوان کرد و افزود: از مهمترین اهداف صندوق، کاهش فقر و نابرابری و عدالت اجتماعی بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی برای برخورداری آحاد جامعه از مزایای بیمه اجتماعی است. 

اولیایی مستمری سالمندی یا بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی و بازماندگان در صورت فوت بیمه شده را از مزایای بیمه اجتماعی عنوان کرد و گفت: امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای هم از دیگر مزایای این بیمه است که فرد بیمه شده می‌تواند برای جابجایی سوابق بیمه‌ای بین این صندوق و سایر صندوق‌های بازنشستگی نظیر صندوق بازنشستگی کشوری یا سازمان تامین اجتماعی از آن بهره‌مند شود. 

حسین سنجرانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل، خواستار همکاری و مشارکت همه دهیاران و شوراهای اسلامی برای توسعه بیمه اجتماعی و پوشش حداکثری جامعه هدف در سطح این شهرستان شد و گفت: فعالیت دهیاران و شوراهای اسلامی در معرفی صندوق بیمه اجتماعی و گسترش ضریب پوشش آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود و دور از انتظار نیست که با تلاش مضاعف همگانی، این شهرستان بالاترین رشد بیمه اجتماعی را داشته باشد. 

وی افزود: خدمت‌رسانی به مردم مهمترین رسالت مسئولان است و یکی از مهمترین خدمات دولت، فراهم نمودن بیمه اجتماعی با پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت است. سنجرانی توجه دولت به اقشار آسیب‌پذیر روستایی و عشایری را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: تبیین این خدمات در جلب رضایتمندی مردم تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز