خبرگزاری کار ایران

افزایش صددرصدی تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۷۲۰

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان از افزایش صد در صدی تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، میثم لک‌زایی در نشست مشترک با استاندار و برخی مدیران استانی دستگاه های اجرایی اظهار داشت: خوشبختانه در سایه پیگیری و نگاه بلند مسئولین ستادی و صف، تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس استان در سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل افزایش صددرصدی دارد.

وی در تشریح برنامه‌ها و اقدامات مجموعه نوسازی مدارس استان بیان داشت: با حضور گسترده و جدی مجموعه های خیریه در سال ۱۴۰۰ رقم آورده خیرین ۲۱۴ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ تاکنون این رقم به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده و در نوع خود بی نظیر و چشمگیر است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد ۶۷۰۰ کلاس درس مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی شده اند و این فرآیند با توزیع ۳ هزار دستگاه اسپیلت و کولر آبی استمرار خواهد داشت.

لک‌زایی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در بین مدارس استان توزیع شده و در سال جاری نیز بدنبال افزایش این رقم هستیم و  در کنار این مولفه، ۲ هزار دستگاه فتوکپی و پرینتر نیز در راستای تجهیز مدارس، تخصیص و توزیع شده است.

وی از تحقق صددرصدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ رقم این مصوبات ۲۲۰ میلیارد تومان بوده و درسال جاری به ۲۸۰ میلیارد رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ سهمیه قیر اختصاصی به مجموعه نوسازی مدارس را دریافت کرده و بالغ بر ۲ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس عملی شده است.

لک‌زایی اظهار داشت: رقم تخصیص اعتبار ۴ میلیارد تومانی تجهیزات هنرستانی در سال ۱۴۰۰ ، در سال ۱۴۰۱ به ۵۰ میلیارد تومان رسیده و این مهم در حال انجام است.

وی گفت: تا قبل از مهر و شروع سال تحصیلی جدید ۸۰۰ کلاس درس ساخته و تحویل ادارات آموزش و پرورش استان خواهد شد و تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۰۰ کلاس درس دیگر نیز احداث خواهد شد و در نیمه اول سال ۱۴۰۲ پیش بینی ساخت ۷۰۰ کلاس درس را در دستور کار داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در پایان بیان داشت: از مجموع کلاس‌های درس ساخته شده در سیستان و بلوچستان یک سوم دولتی، یک سوم مشارکتی و یک سوم آن خیرساز است و از مجموع ۸ پروژه در حال ساخت در حاشیه شهر زاهدان، ۳ پروژه تا اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز