خبرگزاری کار ایران

پرداخت 174 میلیارد تومان بیمه سلامت برای درمان بیماران کرونایی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۴۳۸

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت حدود ۱۷۴ میلیارد تومان کمک‌های درمانی و خدماتی برای حمایت از بیماران مبتلا به کرونا و تامین هزینه های درمانی این افراد از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، سعید فرجی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح فعالیت های بیمه سلامت در استان همدان، افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۹۸، سازمان بیمه سلامت اقداماتی را برای پشتیبانی از بیماران مبتلا انجام داد که در گام نخست همه مبتلایان از زمان بستری تا درمان زیر پوشش خدمات حمایتی بیمه قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا(ماه پایانی سال ۹۸)، ۱۱ پرونده درمانی در استان همدان تشکیل و ۹۸ میلیون تومان به بیماران پرداخت شد که این آمار در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۴۰۲ پرونده و پرداخت ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: همچنین در سال جاری نیز برای ۲۵ هزار و ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان پرونده تشکیل و ۱۲۶ میلیارد تومان هزینه درمانی نیز به این افراد پرداخت شده است.

به گفته فرجی، علاوه بر تامین هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان نیز برای ارائه خدمات به سایر بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در استان همدان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت:  این افراد شامل ۱۲۰ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۶۰۰ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۲۳۰ هزار نفر پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی و همچنین ۵۵ هزار بیمه شده سایر اقشار (بهزیستی، کمیته امداد، دانشجو و طلاب )، سه هزار و ۴۰۰ نفر صندوق ایرانیان و  ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیز بیماران خاص ام.اس، تالاسمی، دیالیز و پیوند کلیه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه پرداختی بیمه سلامت به پزشکان، داروخانه ها و بیمارستان ها در استان به روز شده است، افزود: اجرای طرح ارجاع به پزشک خانواده با وجود محدودیت ها از تابستان امسال آغاز شده که در این طرح ۲۳۰ هزار فرد زیر پوشش بیمه سلامت همگانی ملزم به مراجعه به پزشک خانواده برای طی فرایند درمان هستند.

وی افزود: هم اینک از ۲۳۰ هزار فرد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی ۱۴۴ هزار نفر نسبت به مراجعه به ۸۶ پزشک خانواده و تشکیل پرونده اقدام کردند چرا که پزشک خانواده بهترین راهنما برای مشاور برای بیمه شدگان زیر پوشش بیمه سلامت است .

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: اجرای طرح پزشک معین و بیمه سلامت در مناطق کمتر برخوردار نیز از ۲ ماه پیش ابلاغ شده و در این راستا ۲۳ پایگاه ارائه خدمات با محوریت بیمه سلامت و همکاری جمعیت هلال احمر، بهزیستی، بسیج، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی همدان راه اندازی و فعال شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز