خبرگزاری کار ایران

استاندارهمدان:

آموزش غیرحضوری در مدارس استان تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۱۳۴

استاندار همدان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان، روند ارائه آموزش غیرحضوری مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی برای یک هفته دیگر و تا هفتم اسفندماه تمدید شد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: مهدکودک ها نیز در این هفته تعطیل بوده و بانوان کارمند دارای فرزند زیر ۶ سال اقدام به دور کاری می کنند همچنین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر با ۲۰ درصد ظرفیت کلاس ها، به صورت حضوری برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنا به درخواست آموزش و پرورش نسبت به وضعیت حضوری بودن آموزش برای دانش آموزان کلاس اولی، روستاهای با کلاس های چند پایه، فنی و حرفه ای، مدارس استثنایی و فعال بودن مهد کودک ها در نشستی با حضور ـآموزش و پرورش و علوم پزشکی تصمیم گیری می شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اماکن و سالن های ورزشی در شهرستان های دارای وضعیت قرمز باید تعطیل شود گفت: در شهرستان های وضعیت زرد و نارنجی کرونایی نیز باید با حداقل ظرفیت یعنی ۲۰ درصد ظرفیت سالن مورد استفاده قرار گیرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: یکی از گلایه مندی ها رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در صنوف، ساده انگاری ویروس کرونا در این بازار و پاساژها، استفاده نکردن از ماسک از سوی صاحبان مشاغل و مشتری ها، افزایش تجمع و شلوغی بازار به ویژه در صنف پوشاک و البسه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و عید نوروز است.

وی اظهار داشت: پاساژها و مراکز خرید و فروش کالا باید بیش از گذشته مورد کنترل و نظارت بازرسان و بررسی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی قرار گیرند همچنین در ورودی مراکز خرید و پاساژها باید از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود.

استاندار همدان خواستار تعیین ساعت کاری برای فعالیت صنوف و جلوگیری از فعال بودن برخی مشاغل تا ۲ و سه بامداد شد و گفت: اعضای کمیسیون نظارت سقفی برای صنوف ساعت کاری پیش بینی کنند چرا که فعالیت تا پاسی از بامداد احتمال بروز اتفاقات اجتماعی و امنیتی را افزایش می دهد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: با وجود تاکید بر بیرون بر شدن فعالیت رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی در شهرستان های دارای وضعیت قرمز، اما فست فودها همچنان فعال بودند در حالیکه این مصوبه شامل «فست فودها» نیز می شود.

وی گفت: هم اینک از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان ۶ شهرستان «همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، رزن و درگزین» دارای وضعیت قرمز و شهرستان های «نهاوند، کبودرآهنگ، بهار و فامنین دارای وضعیت نارنجی هستند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش بازرس ستاد کرونا وضعیت شیوع کرونا در بانک ها رو به افزایش است بنابراین در جلسه پیش رو در نشست با مدیر هماهنگی بانک های استان همدان باید در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط متصدیان بانک و مراجعان تدابیری در نظر گرفته شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: همچنین گزارش هایی مبنی بر شلوغی «گیم نت ها» و حضور پرشمار دانش آموزان در مراکز بازی های رایانه ای به دست رسیده است که باید نظارت بر این مراکز جدی تر دنبال شده و در صورت رعایت نکردن سقف ظرفیت ۲۰ درصد، برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز