خبرگزاری کار ایران

وزارت بهداشت:

۳۰ درصد مردم به فشار خون بالا مبتلا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۹۳

کاهش مصرف نمک، رعایت رژیم غذایی متعادل، پرهیز از مصرف الکل، فعالیت بدنی منظم، ثابت نگه داشتن وزن ایده آل و پرهیز از استعمال دخانیات از خطر پیشرفت فشار خون بالا می‌کاهد.

ایلنا: وزارت بهداشت اعلام کرد: ‌۳۰ درصد انسان‌ها در سراسر جهان به پرفشاری خون مبتلا هستند، این نسبت با سن افزایش می‌ یابد و از یک نفر از هر ۱۰ نفر در دهه دوم و سوم زندگی به ۵ نفر از هر ۱۰ نفر(۵۰ درصد) در دهه پنجم زندگی می‌ رسد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات بهداشت، مهدیه سادات حاجی میرزاده، کار‌شناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: فشار خون بالا به افزایش فشار خون سیستولی به بالا‌تر یا مساوی ۱۴۰ میلیم‌تر جیوه، فشار خون دیاستولی به بالا‌تر یا مساوی ۹۰ میلیم‌تر جیوه و یا یکی از هر دو حالت اطلاق می‌شود.

این کار‌شناس تغذیه با بیان اینکه پرفشاری خون سبب افزایش خطر حملات قلبی، سکته و نارسایی کلیه می‌ شود گفت: فشار خون بالای کنترل نشده می‌ تواند به نابینایی، نامنظمی ضربان قلب و نارسایی قلبی شود به عبارت دیگر؛ خطر این عوارض در صورت وجود عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مانند دیابت افزایش می‌ یابد.

حاجی میرزاده با اشاره به اینکه فشار خون بالا قابل پیشگیری و درمان است عنوان کرد: با پیشگیری و کنترل فشار خون بالا مرگ و ناتوانی ناشی از بیماری های قلبی کاهش می‌ یابد.

این کار‌شناس تغذیه متذکر شد: کاهش مصرف نمک، رعایت رژیم غذایی متعادل، پرهیز از مصرف الکل، فعالیت بدنی منظم، ثابت نگه داشتن وزن ایده آل و پرهیز از استعمال دخانیات از خطر پیشرفت فشار خون بالا می‌کاهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز