خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

آمادگی گیلان برای آغاز سال تحصیلی در 15 شهریور / برگزاری کلاس‌های مجازی در شهرهای با وضعیت قرمز

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۳۱۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از آمادگی گیلان برای آغاز سال تحصیلی در 15 شهریور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به شرایط ویژه سال تحصیلی1400 - 1399 گفت: در شهرستان‌های با وضعیت های سفید ، زرد و قرمز ، با برنامه ریزی آماده آغاز سال تحصیلی هستیم.

رحمتی افزود: آموزش و پرورش امسال در وضعیت سفید کرونایی، کلاس ها را به صورت حضوری تشکیل خواهد داد و در وضعیت زرد هم کلاس ها به صورت حضوری و برخط ساماندهی می شوند.
 
وی در مورد شیوه آموزش در شهرهای با وضعیت قرمز خاطرنشان کرد : در این شرایط کلاس‌ها به صورت غیرحضوری است و محتوای آموزشی به صورت مجازی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تولید محتوا در شبکه شاد که با هدف ادامه یافتن آموزش در زمان تشکیل‌نشدن کلاس های حضوری انجام می‌شود، گفت : برنامه ریزی برای پشتیبانی فنی و آموزشی و همچنین مدیریت کلاس های مجازی انجام شده است. 

محمد رحمتی با اشاره به اقدامات بهداشتی پیش از شروع سال تحصیلی افزود : ضدعفونی مستمر مدارس، استفاده از ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی شخصی برای دانش آموزان ضروری است و فاصله صندلی دانش آموزان با یکدیگر، یک و نیم متر خواهد بود. 
 
وی با اشاره به ثبت نام بیش از 79 درصد دانش آموزان گیلانی در مدارس، خاطرنشان کرد: تا به امروز 314 هزار و 596 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند. 
 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه 50 درصد از معلمان استان ساماندهی شده اند ، افزود : نقل و انتقال سیستمی فرهنگیان انجام شده و نقل و انتقال اضطراری معلمان در داخل و خارج استان ، در حال انجام است. 
 
محمد رحمتی با اشاره به تخصیص 65 هزار ساعت اضافه کار آموزشی برای جبران کمبود نیروی انسانی گفت : برای جبران کمبود نیروی انسانی ، 15 هزار ساعت اضافه کار آموزشی درنظر گرفته شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت تفاهمنامه همکاری مشترک میان آموزش و پرورش و شورای عالی استان‌ها گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای آموزش و پرورش و ایجاد زمینه مناسب جهت ارتقای سطح آموزشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی از اهداف این تفاهمنامه همکاری مشترک است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز