خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

32 هزار کلاس اولی وارد مدارس استان گیلان شدند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۱۴۹

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه امسال ۴۰۰ هزار دانش آموز در مدارس این استان مشغول می شوند، گفت: از این تعداد ۳۲ هزار دانش آموز در پایه اول تحصیل خواهند کرد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، نادر جهان آرای در مراسم جشن غنچه‌ها که در مدرسه شهید مصطفی خمینی بندرانزلی برگزار شد با اشاره به اینکه  امسال آغاز سال تحصیلی با شعار مدرسه محل زیست تحصیلی پر نشاط و شرافت مندانه نامگذاری شده است، افزود: آموزش و پرورش با تربیت نیروی انسانی می تواند تضمین کننده آینده ایران باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز راهی مدارس گیلان می شوند، گفت: از این تعداد بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد.

جهان آرای با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اولی نیز در شهرستان انزلی وارد مدارس می شوند، اظهار کرد: برای داشتن آینده‌ای بهتر در فضای مدرسه و خانه باید دانش آموزان را با نظم بیشتر آشنا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال ایجاد فضای با نشاط و لذت بخش در مدرسه برای دانش آموزان هستیم، تصریح کرد: مسئولان، مدیران و اولیای دانش آموزان باید تلاش کنند تا فضای خانه و مدرسه و کلاس همراه با نشاط بوده و زمینه برای فراگیری علم برای دانش آموزان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار آموزش‌های علمی که مورد تأکید سند بنیادین بوده برای دانش آموزان پیش بینی و اجرا شود، افزود: با اجرای این برنامه‌ها بسترهای لازم برای ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها فراهم می شود.

وی در ادامه خواستار مشارکت والدین در فعالیت‌های آموزشی شد و گفت: موسسات مردم نهاد و خیران می‌توانند در این زمینه همواره کمک حال خوبی برای آموزش و پرورش باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز