خبرگزاری کار ایران

به دلیل کمبود فضای آموزشی وتعداد ثبت‌نام کنندگان

برخی از مدارس زنجان به صورت چرخشی اداره می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۳۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی و تعداد ثبت‌نام کنندگان در برخی از مناطق زنجان ، مدارس به صورت چرخشی اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 180 هزار دانش آموز در 2 هزار و 400آموزشگاه با همراهی 15 هزار معلم سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

تمجیدی، به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و ماه محرم اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود دانش‌آموزان را با مباحث مربوط به موضوعات ملی و میهنی، فرهنگ مقاومت و ظلم ستیزی آشنا کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رشد کمی و کیفی مقوله‌هایی هستند که آموزش و پرورش به جدیت دنبال می‌کند از این‌رو سعی می شود تا تمام دانش‌آموزان از نعمت تحصیلی بهره‌مند شوند.

تمجیدی با یادآوری اینکه در 100 مدرسه استان زنجان کلاس‌های درسی با حضور کمتر از پنج دانش‌آموز تشکیل می‌شود، گفت: تامین نیازهای فردی و اجتماعی هم در رشد کیفی مدارس دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: متحول کردن سیستم آموزشی مستلزم تحول در نیروی انسانی است،از این‌رو در تابستان امسال برنامه‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان تشکیل شده‌است.

وی لازمه توانمندی دانش آموزان را توانمندی معلمان خواند و افزود: کتب درسی در حال توزیع است و در بخشی از مقاطع همزمان با بازگشایی مدارس، کتب درسی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به جهت کمبود فضای آموزشی و تعداد ثبت نام کنندگان در برخی از مناطق، مدارس به صورت چرخشی اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: با ساخت و سازهایی که در آینده صورت می‌گیرد امید می‌رود تمام مدارس به صورت تک شیفتی اداره شود.

محمود سیفی‌نیا، معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان زنجان هم در سخنانی هوشمندسازی فیزیکی مدنظر نیست و تولید محتوا و آموزش معلمان در این حوزه انجام می شود، گفت: 2 هزا رو 228 کلاس در سال تحصیلی گذشته در یک هزار و 50 مدرسه هوشمندسازی شدند.

وی با اشاره به رشد 4 درصدی مدارس هوشمندسازی شده نسبت به سنوات قبل گفت: از سامانه‌های مربوط به یادگیری دانش‌آموزان استفاده می‌شود که در بهبود کیفیت آموزش کمک می کند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود، به سامانه رشد و ارائه محتواهای مناسبت اشاره کرد و گفت: دانش آموزان می‌توانند از این سامانه برای ارتقای کیفیت تحصیلی خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز