خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

رضایت مردم، معیار اصلی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها/ آموزش، تنها راه توسعه مدیریت

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۷۲

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی، گفت: رضایت مردم و جامعه مخاطبان هر دستگاه، معیار اصلی در این ارزیابی است و دبیرخانه جشنواره باید این موضوع را عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، افزود: نظام تشویق و تنبیه باید عادلانه باشد و بهترین کار برای تحقق این امر، توجه به بحث رضایت مردم به عنوان مهم‌ترین معیار ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر منابع خدادادی، سرمایه انسانی و زیرساخت‌ها، هیچ کمبودی برای توسعه ندارد، افزود: مشکل اصلی در این زمینه، مدیریت منابع و تعامل‌بخشی به امکانات است و رفع این مشکل جز با آموزش نیروی انسانی و مدیران دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

پورمحمدی با تأکید بر سامانه‌سپاری برای ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اداری، گفت: سامانه‌سپاری علاوه بر ایجاد شفافیت و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در نظام اداری، هزینه‌ها را هم کاهش می‌دهد و در شرایطی که دولت با کمبود منابع مالی مواجه است، جزو ضروریات است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اصلاح رویه جذب نیرو در دستگاه‌های اداری تأکید کرد و گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از جذب نیرو در ادارات، براساس ضابطه نبوده و این موضوع موجب ضعف بنیه کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های دولتی، گفت: برای اصلاح ساختار نیروی انسانی در ادارات و تقویت توان کارشناسی دستگاه‌ها، باید به توانمندسازی و بازتوزیع نیروی انسانی در پست‌های سازمانی توجه شود.

پورمحمدی بر نظارت جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به عملکرد کارکنان خود نیز تأکید کرد و گفت: وجود برخی تخلفات در نظام اداری قابل انکار نیست؛ اما باید به این نکته هم توجه کرد که امور کشور توسط نیروی انسانی دستگاه‌ها اداره می‌شود و نباید کارکنان ادارات نسبت به انجام وظایف خود و خدمت به مردم دلسرد شوند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به مدیریت بیماری کرونا در جهان اشاره کرد و گفت: این موضوع شاخص خوبی برای ارزیابی توسعه مدیریت در کشورهای مختلف است.

پورمحمدی افزود: در این قضیه، دوست و دشمن اعتراف کردند که جمهوری اسلامی ایران با کیاست عمل کرد و توان مدیریتی، قدرت اقتصادی و قابلیت دانش خود را به رخ دنیا کشید.

وی اظهار داشت: کشوری که تا یک ماه قبل از شیوع بیماری کرونا، واردکننده برخی اقلام بهداشتی بود، اکنون به صادرکننده این اقلام تبدیل شده و این نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در کشور است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: هرچند نظام مدیریتی کشورمان از نظر بهره‌وری، اصلاح فرایندها و شایسته‌سالاری، کاستی‌هایی دارد، اما آزمون کرونا نشان داد که ظرفیت‌های مدیریتی خوبی هم در کشور وجود دارد.

در این جلسه فرگل صحاف، مدیر کل بهزیستی استان به ارائه گزارشی در خصوص حقوق شهروندی در نظام اداری، الزامات آن و اقدامات انجام گرفته در این خصوص پرداخت.

نمایندگان شرکت آب منطقه ای و برق منطقه ای به ترتیب به موضوعات "مدیریت منابع انسانی و اصلاح فرآیندها در افزایش کارآیی و بهره وری" و "بهره وری در صنعت آب و برق استان" پرداختند.

حیدر فتح زاده، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز درخصوص اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان برای استقرار میز خدمت، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، اصلاح فرایندها و برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت گزارش داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز