خبرگزاری کار ایران

سرپرست بیمه سلامت نیشابور مطرح کرد:

بیش از ۶۰ درصد جمعیت نیشابور و فیروزه تحت پوشش بیمه سلامت هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۵۳۷

سرپرست اداره بیمه سلامت نیشابور گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت نیشابور و فیروزه تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، راضیه ملانوروزی در این خصوص گفت: در حال حاضر ۳۰۸ هزار ۵۱۰ نفر در شهرستان های نیشابور و فیروزه تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این میزان معادل ۶۳ درصد جمعیت کل این شهرستان ها است.

وی افزود: از این تعداد ۲۶ هزار و ۵۹۴ نفر کارکنان دولت، ۶۹ هزار و ۷۲۰ نفر بیمه سلامت همگانی، ۲ هزار و ۵۲۸ نفر بیمه ایرانیان، ۱۹۶ هزار و ۳۹ نفر بیمه روستایی، ۴۷۵ نفر بیماران خاص پیوندی، هموفیلی، ام اس و تالاسمی و ۱۳ هزار و ۵۶۶ نفر سایر اقشار شامل بنیاد جانبازان و بنیاد شهید هستند.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال شامل کلیه مطالبات سال ۹۷ و بخشی از مطالبات سال ۹۸ موسسات طرف قرارداد این اداره تا اردیبهشت امسال پرداخت گردید و بابت هزینه های سطح یک روستایی هم در طی سال ۹۸ بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال پرداخت شده است.

سرپرست اداره بیمه سلامت نیشابور در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۳۱۰ موسسه شامل ۳ بیمارستان، ۱۱ درمانگاه، ۶۰ پزشک عمومی، ۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۴۱ دندانپزشک، ۱۶ آزمایشگاه، ۸ مرکز تصویربرداری، ۱۶ فیزیوتراپی، ۴۴ مرکز بهداشت و ۶۱ داروخانه تحت پوشش بیمه سلامت نیشابور است. 

ملانوروزی با بیان اینکه در راستای استقرار نظام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت ایران از سال گذشته طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری در ٢ بیمارستان دولتی نیشابور انجام شده که ماهیانه ٢ هزار و ۸۰۰ سند در این طرح تبادل می شود، تصریح کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی با همکاری ۹۵ موسسه شامل پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و مراکزی تصویربرداری در حال انجام است و ارائه خدمات مختلف بیمه سلامت توسط ۶ دفتر پیشخوان در شهرهای نیشابور، فیروزه، قدمگاه و عشق آباد انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه مقرر شده انجام نسخه نویسی الکترونیک به طور کامل در کلیه موسسات طرف قرار داد با هدف حذف دفترچه های کاغذی اجرایی شود اعلام کرد: با استقرار نظام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت مسیر ارائه خدمت به بیمه شدگان هموار و سطح رضایتمندی ایشان نیز افزایش خواهد یافت.

ملانوروزی درمورد اقدامات صورت گرفته برای ارائه خدمات بهتر به مردم در زمان شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: تمدید اعتبار دفترچه های بیمه سلامت در تمامی صندوق ها به جز ایرانیان تا پایان خردادماه سال جاری انجام شده و تسهیلات ویژه برای بیماران کرونایی که بدون پوشش بیمه ای می‌باشند نیز در نظر گرفته شده به طوری که این بیماران می توانند با پرداخت کامل حق بیمه مصوب بلافاصله دفترچه دریافت کنند و یا در صورت تمایل در طرح آزمون و سطح ثبت نام کرده که پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت با دریافت پاسخ ارزیابی و سطح می توانند از مزایای دفترچه بیمه سلامت بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز